|
Vitamina D și cancerul pulmonar |
|
|
|
16 Februarie 2007 |
Împreună cu creșterea nivelului de
25-hidroxi-vitamină D (25(OH)D) circulant, se îmbunătățește supraviețuirea
pacienților care suferă de cancer pulmonar, alte tipuri decât cel cu celule
mici (non-small-cell lung cancer – NSCLC), aflat în stadiu incipient, susține
un studiu recent publicat. Într-un studiu precedent, dr. Wei Zhou, de la
Harvard School of Public Health din Boston
și colegii lui au demonstrat că intervenția
chirurgicală efectuată în timpul verii, împreună cu administrarea dozelor mari
de vitamină D pare să îmbunătățească supraviețuirea pacienților cu NSCLC. În
studiul prezent ei s-au concentrat asupra rolului vitaminei D, evaluând
impactul nivelului de 25(OH)D asupra supraviețuirii în NSCLC.
În studiul publicat în numărul din 10
februarie al revistei Journal of Clinical Oncology au fost incluși 447 de
pacienți cu NSCLC în stadiu incipient. De-a lungul perioadei medii de
urmărire de 72 de luni, au fost înregistrate 161 de recurențe și 234 de decese.
Probabilitatea decesului a fost cu 26%
mai mică la acei 25% a pacienților care au avut cel mai înalt nivel de 25(OH)D
(minim 21.6 ng/mL) față de bolnavii la care acest nivel a fost sub 10.2 ng/mL.
Conform analizelor statistice, o reducere semnificativă a mortalității (55%) a
fost prezentă numai la pacienții aflați în stadiul IB-IIB al bolii, nu și la
cei aflați în stadiul IA (p = 0.002).
Nivelurile de 25(OH)D crescute au fost
asociate și cu îmbunătățirea supreviețuirii fără recurență la pacienții aflați
în stadiul IB-IIB, cu toate că această ameliorare nu a fost semnificativă din
punct de vedere statistic.
Nivelul crescut de 25(OH)D în
combinație cu administrarea vitaminei în doze mari a redus riscul decesului cu
36% față de un nivel scăzut plus administrarea dozelor mari (p = 0.06).
„Acesta este primul studiu care a
demonstrat că nivelul de 25(OH)D circulant combinat cu efectul administrării
vitaminei D este asociat cu îmbunătățirea supraviețuirii pacienților cu NSCLC
aflat în stadiu precoce, ceea ce sugerează importanța vitaminei D în
prognosticul cancerului pulmonar”, a concluzionat echipa doctorului Zhou. „Rezultatele
trebuie confirmate de alte studii independente și de trialuri clinice
randomizate.”
J Clin Oncol 2007;25:479-485.
Acest articol a fost citit de 1726 ori.
|