|
VITAMINA D scade incidența trombozei venoase profunde la bolnavii cu cancer |
|
|
|
07 Iunie 2006 |
Un studiu realizat de către cercetătorii de la Alberta Cancer Board’s Cross Cancer
Institute, prezentat la Întrunirea din Atlanta, Georgia a Societății Americane de Oncologie Clinică
(ASCO) de medicul oncolog dr. Peter Venner, arată că metabolitul activ al vitaminei D3 reduce substanțial
incidența trombozei venoase profunde la bolnavii cu cancer. Tromboza este o
complicație severă care apare la pacienții cu cancer (în stadii avansate)
într-un procent de 15-20%.
În cursul studiului randomizat la care au participat 250
de bolnavi cu adenocarcinom de prostată
în stadiu avansat, realizat în 48 de centre diferite, s-a observat că la
bolnavii care au primit doze mari de
calcitriol (DN-101, forma biologic activă a vitaminei D) asociat cu Docetaxel, incidența trombozelor
venoase și arteriale a fost mult mai
redusă față de pacienții care au primit Docetaxel și placebo.
Studiul a fost inițiat de fapt pentru
testarea efectelor calcitriolului la bolnavii cu cancer de prostată avansat (rata
de supraviețuire, efectul asupra PSA) și s-a descoperit neașteptat impactul
pozitiv asupra efectelor adverse a chimioterapiei. Totodată s-a observat și creșterea
ratei de supraviețuire a pacienților care au primit calcitriol.
Autorii studiului intenționează să
lanseze experimente mai vaste pentru a procura cât mai multe date care să
confirme realitatea acestor beneficii observate. Acest articol a fost citit de 1559 ori. |