|
Vișinele acre avantajoase pentru sistemului cardiac. |
|
|
|
08 Mai 2007 |
Consumul de vișine acre ar
putea avea efecte terapeutice benefice, reducând nivelurile de colesterol și
zahăr din sânge și acumularea grăsimilor în ficat, informează genția spaniolă
de presă EFE, care citează un studiu efectuat pe animale. Studiul, realizat de
oamenii de știință de la Universitatea Michigan (SUA), a fost prezentat în
cadrul Conferinței de Biologie Experimentală
2007, la Washington.
Potrivit cercetătorilor, la șoarecii
care au consumat vișine acre sub formă de praf s-a observat reducerea stresului
și stimularea producerii unei molecule care ajută organismul să administreze
grăsimile și zahărul, în contrast cu șoarecii care nu primiseră vișine ca parte
a unei diete identice. "Această informație se alătură altor rezultate care
sugerează o corelație între consumul de anthocyanin (antioxidant prezent în
vișinele acre) și o reducere a riscurilor cardiovasculare și metabolice",
afirmă într-un comunicat Steven Bolling, care a realizat studiul împreună cu E.
Mitchell Seymour, principalul autor al cercetării.
Oamenii de știință au folosit pentru
acest test 48 de șoareci Dahl cu predispoziție la tensiune înaltă în cazul
consumului de sare, niveluri mari de colesterol și probleme de toleranță la
glucoză. Nu se știe dacă dietele bogate în vișine ar avea un efect similar
asupra omului, dar Universitatea Michigan intenționează să realizeze în scurt
timp un test în acest sens. Vișinele acre de tipul "Montmorency",
adaugă EFE, sunt o varietate care crește mai ales în nordul statului Michigan,
cel mai mare producător din SUA, precum și în Austria și Germania, unde se
folosesc mai ales la produsele de patiserie. /Rompres/
Acest articol a fost citit de 1431 ori.
|