|
Vinul pare mai nociv pentru creier decât berea |
|
|
|
03 Aprilie 2008 |
Vinul consumat în
cantități prea mari are efecte negative mai puternice asupra
creierului decât berea sau băuturile spirtoase, susțin rezultatele unui nou
studiu efectuat de oamenii de știință de la Göttingen University. Noile date
privind efectele pe care consumul mare de alcool le are pe termen lung au
aratat că efectele vinului asupra hipocampusului sunt cu 10% mai nocive decât
în
cazul persoanelor care beau bere. „Este primul
studiu care investighează impactul băuturii preferate în procesul de reducere a
volumului creierului la pacienții dependenți de alcool”, a declarat unul dintre
cercetători. În urma testelor, s-a constatat că persoanele care nu beau alcool
au un volum mediu al hipocampusului de 3,85 ml. La amatorii de bere volumul a
fost de 3,5ml, la cei de băuturi spirtoase – 3,4ml, iar la cei de vin, de doar
2,8ml.
Cercetătorii susțin că doar alcoolul nu
poate determina aceste difențe, deoarece cei care consumă bere și băuturi
alcoolice tari au băut în cantități mai mari, unii consumatori de bere au băut
și de două ori mai mult alcool în comparație cu iubitorii de vin. O teorie ar
consta din faptul că berea
conține ceva care protejează creierul de efectele nocive ale vinului. Oamenii
de știință cred că aceste observații sunt legate de un compus numit
homocisteină, compus care a fost asociat în studii efectuate anterior cu un
risc crescut de boli cardiovasculare , stroke, atrofie cerebrală și demență.
Băutorii de bere au avut cel mai mic nivel de homocisteină în sânge, o teorie
fiind reprezentată de faptul că vitamina B și folatul din bere contribuie la
descompunerea homocisteinei. Studii anterioare concluzionaseră că un consum
moderat de vin ar putea avea numeroase efecte pozitive asupra organismului,
printre care reducerea colesterolului sau a hipertensiunii arteriale.
Acest articol a fost citit de 1752 ori.
|