|
Una din cauzele de IQ scăzut la copii: mâncarea de fast food |
|
|
|
16 Martie 2011 |
Studiul specialiștilor de la Universitatea din Bristol este primul care face legătura între mâncarea de tip fast food și un IQ mai scăzut la copiii care o mănâncă în primii trei ani de viață. Primii ani sunt cruciali în dezvoltarea creierului. Studiul a fost făcut pe 14.000 de copii năcuți în anii '90 și arată că efectul negativ asupra creierului făcut de chipsuri, pizza, biscuiței și alte junk food-uri nu mai poate fi înlăturat, chiar dacă dieta se îmbunătățește. În schimb, de la
patru ani încolo, până la șapte ani, dieta nu influențează coeficientul de inteligență al copilului, afirmă dr
. Pauline Emmett. Până la trei ani însă aceasta e foarte importantă, 20% dintre copii cu cea mai proastă dietă, alcătuită din hrană procesată, dovedindu-se că au IQ-ul cu vreo cinci puncte mai mic decât cel al copiiilor hrăniți sănătos. Asta înseamnă fructe și legume proaspete, carne și brânzeturi, dar nu procesate, cu aditivi și potențiatori, ci cât mai libere de E-uri. "Creierul se dezvoltă la cotele cele mai înalte în primii trei ani de viață, de la trei ani încolo, dezvoltarea lui încetinește, aceasta fiind probabil cauza pentru care dieta nu prea mai are cine știe ce mari efecte după această vârstă", a mai spus dr. Emmett.
Acest articol a fost citit de 704 ori.
|