|
Un studiu arată că ouăle de ciocolată sunt bune pentru sănătate |
|
|
|
03 Aprilie 2010 |
Ouăle de ciocolată de Paște sunt bune pentru sănătate, arată un studiu medical german, care spune că puțină ciocolată mâncată în fiecare zi, de preferință neagră, contribuie la reducerea tensiunii arteriale și a riscului de boli cardiace. Studiul este publicat online de European Heart Journal. În cadrul lui, au fost urmăriți medical, timp de aproape un deceniu, 19.357 adulți, ținându-se seama de modul lor de viață. Cei care mâncau cel mai mult (în medie
7,5 g/zi sau un un pătrățel dintr-o tabletă de 100 g) aveau o presiune a sângelui mai scăzută și un risc mai mic cu 39% de a suferi un atac cardiac (infarct) sau cerebral, arată autorii studiului, condus de Brian Bujisse, nutriționist la Institutul german de Nutriție Umană din Nuthetal.
Cercetătorii au mai întrebat o subgrupă de 1.568 participanți la studiu ce fel de ciocolată consumă, iar rezultatul a fost că 57% la sută mâncau ciocolată cu lapte, 24%, neagră și 2%, albă.
Efectul benefic asupra presiunii arteriale și sănătății inimii s-ar datora flavanolilor din cacao, elemente pe care le are mai ales ciocolata neagră. Chiar dacă unii consideră că ciocolata este bună și pentru moral, înainte de a consuma în exces, trebuie să se țină seama că o tabletă de 100 g de ciocolată neagră înseamnă cam 500 de calorii, avertizează Frank Ruschitzka (Elveția), de la Societatea Europeană de Cardiologie.
Acest articol a fost citit de 1085 ori.
|