SîmbĂtĂ, 26 Mai 2012
Prima pagină | Despre site | Forum | Contact
Un măr pe zi este excelent pentru sănătatea cardiovasculară Listeaza E-mail
08 Noiembrie 2011
mar.jpgUn măr pe zi este excelent pentru sănătatea cardiovasculară deoarece acest fruct are o acțiune benefică asupra nivelului colesterolului. Un studiu realizat de cercetători de la Universitatea Florida, care au prezentat rezultatele cercetărilor lor la un congres de biologie, arată că cine mănâncă un măr pe zi contribuie la scăderea colesterolului 'rău' și la creșterea ușoară a colesterolului 'bun'. Aceste beneficii s-ar datora - cum au arătat experimentele efectuate pe animale - proprietăților pectinei și polifenolilor din mere, care acționează favorabil asupra metabolismului lipidelor.

Cercetările s-au desfășurat la Universitatea Florida pe un grup de 160 de femei, cu vârste cuprinse între 45 și 65 de ani: jumătate au mâncat zilnic, timp de un an, 75 g de mere uscate și cealaltă jumătate, 75 g de prune, tot un an . Li s-a luat sânge la trei, șase și 12 luni. Rezultatele au pus în evidență schimbări incredibile la femeile care au mâncat mere, arată dr Arjmandi, coordonator al studiului. La acestea s-a înregistrat o scădere de 23% a nivelului colesterolului 'rău', o creștere de 4% a nivelului colesterolului 'bun' și o micșorare semnificativă a producerii anumitor molecule inflamatorii.

În plus, caloriile suplimentare aduse de mere n-au dus la o creștere a greutății. Dimpotrivă, femeile au slăbit, în medie, cu peste 3 kg pe an, ceea ce constituie un avantaj în plus, arată dr Arjmandi.

Acest articol a fost citit de 335 ori.

Comenteaza articolul
Nume:
Titlu:
Comentariu:

Cod:* Code


Fii primul care comenteaza articolul
 
Meniu
Prima pagină
Știri medicale Știri generale Noutăți științifice Sănătate publică
Noutăți farmaceutice
Rezidențiat 2011
Terapii complementare Homeopatie Gemoterapie
Educație medicală
Conferințe EMC
Cursuri EMC
Conferințe internaționale
Examene
Resurse medicale
Lucrări științifice
Legislație medicală
Lista medicamentelor compensate și gratuite
Linkuri
Accesibil utilizatorilor înregistrați

www.postamedicala.ro vă trimite de două ori pe săptămână înștiințare gratuită prin e-mail despre toate noutațile apărute.

Medicamente compensate
Lista medicamentelor compensate din 1 ianuarie 2011(Ordinul CNAS 1103/29.12.2010):
Cartea de oaspeți
Vă invităm să semnați cartea de oaspeți postamedicala.ro

Știri generale
Noutăți științifice
Sănătate publică