|
Uleiul de pește te salvează de la o moarte prematură |
|
|
|
19 Septembrie 2010 |
O doză zilnică de ulei de pește ar putea salva viețile a zeci de mii de oameni cu insuficiență cardiacă în fiecare an, susțin cercetătorii de la Imperial College și Spitalul Brompton din Londra, potrivit ultimului număr al revistei European Journal of Cardiovascular Medicine. Decesul prematur se întâlnește mai rar în cazul persoanelor cu o inimă slăbită, dar care consumă cu regularitate ulei de pește. Această concluzie intervine în urma unui studiu la care
au luat parte circa 7.000 de persoane de diferite vârste, care sufereau de insuficiență cardiacă cronică
. Timp de doi ani, aceștia au consumat o capsulă conținând 90 la sută acizi grași polinesaturați Omega-3 sau placebo.
S-a constatat că printre cei care au primit ulei de pește adevărat, rata mortalității a scăzut cu 9 la sută. De asemenea, s-a redus numărul de internări din cauza agravării stării inimii lor. Oamenii de știință recomandă ca toate persoanele care au suferit atacuri de cord să consume câte 1 gram de ulei de pește pe zi.
Acest articol a fost citit de 607 ori.
|