|
Uleiul de pește afectează funcția endotelială la pacienții cu LES |
|
|
|
09 Iulie 2008 |
Potrivit unui raport recent publicat, suplimentarea dietetică cu ulei de pește poate îmbunătăți activitatea bolii și funcția endotelină la pacienții cu lupus eritematos sistemic (LES). Studii anterioare au arătat că acidul gras n3 polisaturat (PUFA) din uleiul de pește îmbunătățește funcția endotelină în boli care asociază ateroscleroza. S-a
observat că valorile crescute ale PUFA au efect terapeutic asupra modelelor de șoarece cu LES. Dr. Stephen A. Wright de la Universitatea Regală Belfast din Anglia și colegii săi au cercetat dacă suplimentarea cu n3 PUFA la pacienții cu LES poate dezvolta un efect terapeutic și dacă poate conferi un efect protector vascular prin îmbunătățirea funcției endoteline și reducerea stresului oxidativ.
Suplimentarea dietei cu ulei de pește timp de 24 de săptămâni a avut ca rezultat modificări semnificative asupra acizilor grași din compoziția membranei plachetare cu scăderea procentului de acid arahidonic și cu creșterea procentului de acid docohexanoic și eicopentanoic
. Activitatea bolii s-a îmbunătățit semnificativ la pacienții din grupul ce a primit suplimentare cu ulei de pește, deși nu exista o corelare între scorul de activitate al bolii și acizii grași din compoziția membranei plachetare.
“Acesta este primul studiu ce arată un beneficiu al unei diete cu conținut de n 3 PUFA asupra funcției vasculare și asupra activității bolii la pacienții cu LES”, a concluzionat autoarea. Perspectiva pe termen lung va trebui să clarifice cantitatea și rolul acestui tip de acid gras asupra eventimentelor cardiace.
Ann Rheum Dis 2008;67:841-848
Sursa: www. labinfo.ro
Acest articol a fost citit de 1375 ori.
|