|
Terapii complementare în cancer |
|
|
|
21 Iunie 2007 |
Cartilagiul de rechin, o terapie alternativă des folosită în cazurile de
cancer, nu i-a ajutat prea mult pe bolnavii de cancer la plămâni, potrivit
rezultatelor unor studii pe această temă. Două studii mai mici au prezentat
însă o dovadă preliminară încurajatoare că alte două terapii complementare, cu
ginseng și semințe de in, ar putea avea unele beneficii în cazul pacienților
care suferă de cancer. Studiile au
fost prezentate în cadrul conferinței anuale a Societății Americane de
Oncologie Clinică, unde medici specialiști în oncologie au discutat despre
ultimele descoperiri în chimioterapie și noi medicamente din biotehnologie.
Este relativ neobișnuit pentru această
conferință să pună în lumină terapii alternative, dar doctorii susțin că acest
lucru ar trebui să se schimbe. Ei recunosc că mulți dintre pacienții lor iau
aceste suplimente disponibile în magazinele cu produse alimentare sănătoase și
îi întreabă adesea despre ele. Așa că, susțin aceștia, a fost nevoie de anumite
studii clinice pentru a stabili dacă aceste abordări sunt folositoare sau
dăunătoare.
În comparație cu cartilajul de rechin,
în cazul semințelor de in rezultate au fost într-o oarecare măsură mai
promițătoare, deși nu au fost definitivate.
În acest studiu, condus de oameni de
știință de la Duke University Medical Center, din Carolina de Nord, au fost
incluși 161 de bărbați cu cancer de prostată, care erau programați la o operație
de scoatere a prostatei. După ce glandele au fost înlăturate, o lună mai
târziu, au fost studiate tumorile. S-a descoperit că tumorile celor cărora li
s-au administrat semințe de in, au crescut cu 30-40% mai încet decât tumorile
celor care nu au consumat semințe de in.
Studiul asupra persoanelor cărora li
s-a administrat ginseng a demonstrat că planta ar putea ajuta la combaterea
oboselii, fenomen întâlnit în cazul bolnavilor de cancer. Studiul a implicat
282 de pacienți cu diferite forme de cancer.
Aproape un sfert dintre pacienții care
au luat una sau două doze concentrate de extract-pudră de rădăcină de ginseng
pe zi au declarat că starea lor de oboseala s-a îmbunătățit ”moderat” sau chiar
”mult mai mult”. Acest lucru a contrastat cu numai o zecime dintre cei care au
luat fie pilule placebo, fie o cantitate mai mică de ginseng.
Medicii susțin că este prea devreme să
li se recomande să ia semințe de in sau ginseng, chiar dacă susțin că
suplimentele nutritive nu sunt dăunătoare.
Debra Barton, profesor asociat de
oncologie de la Clinica Mayo și cercetător-șef al studiului privind ginsengul,
a avertizat că suplimentele de ginseng nu conțin ginsengul din Wisconsin
folosit în studiu. Totodată, cantitatea și calitatea ingredienților activi din
suplimentele de ginseng pot varia, de asemenea.
Cercetătorii susțin că mecanismele
acțiunii semințelor de in și ale ginsengului nu sunt bine înțelese. Barton a
invocat filosofia chineză Yin și Yang atunci când a încercat să explice
efectele plantei ginseng. ”Teoria spune că ginsengul ajută organismul la
moderarea lucrurilor negative care survin”, a precizat aceasta. /Rompres/
Acest articol a fost citit de 2406 ori.
|