|
Suplimentele de calciu pot să crească riscul evenimentelor cardiovasculare? |
|
|
|
11 Decembrie 2008 |
Studiile disponibile până în prezent au sugerat faptul că aportul ridicat de calciu ar putea juca un rol protector față de evenimentele cardiace. Suplimentarea de calciu s-a demonstrat că determină creșterea raportului HDL-colesterol și LDL-colesterol cu aproape 20% la femeile sănătoase postmenopauză. Studii adiționale au sugerat că
aportul de calciu ar contribui la reducerea tensiunii arteriale și la pierderea ponderală, însă datele existente până în prezent sunt încă incomplete.
Datorită incidenței mari a bolilor vasculare la femei după menopauză, orice efect al calciului asupra vaselor ar fi la fel de important ca și asupra osului, în ceea ce privește morbiditatea și mortalitatea
. Plecând de la aceste premise, un studiu recent, randomizat placebo-controlat, desfășurat în Noua Zeelandă, a urmărit pe o perioadă de 5 ani efectele adverse cardiovasculare. Rezultatele au arătat că infarctul miocardic a fost mai frecvent în grupul tratat cu suplimente de calciu. Faptul că suplimentarea cu calciu ar putea să crească numărul de evenimente cardiovasculare la femeile în vârstă s-ar putea explica teoretic prin depunerea acestuia în pereții arteriali. Sunt necesare însă studii suplimentare care să rezolve aceste controverse.
Acest articol a fost citit de 2043 ori.
|