SîmbĂtĂ, 26 Mai 2012
Prima pagină | Despre site | Forum | Contact
Studiu: Omega 3 din pește nu încetinește boala Alzheimer Listeaza E-mail
23 Noiembrie 2010
omega3.jpgUleiurile din gama Omega 3, care se găsesc în pește, nu încetinesc procesul de demență senilă asociat cu Alzheimerul, potrivit unui nou studiu care pune sub semnul întrebării efectele beneficiile raportate de cercetările anterioare. Mai multe studii susțineau că o dietă bogată în ulei de pește ar putea oferi protecție împotriva deteriorării funcțiilor cerebrale și a Alzheimerului. Cu toate acestea, noile concluzii publicate în revista medicală Journal of the American Medical Association aruncă o umbră de îndoială în legătură cu proprietățile acidului docosahexaenoic (DHA), un ulei din gama Omega 3.

Cercetarea, finanțată de Institutul Național privind Îmbătrânirea și de către Universitatea pentru Știință și Sănătate din Oregon, s-a bazat pe teste efectuate pe 400 bărbați și femei cu vârste de circa 70 de ani și cu o posibilă boală Alzheimer. Autorii studiului le-au administrat, zilnic, două grame de DHA și capsule cu placebo celor două grupuri diferite de pacienți, pentru a compara efectele acestui tip de ulei.

După 18 luni, au evaluat procesul de deteriorare mentală înregistrat la nivelul ambelor grupuri, rezultatele fiind aproape identice. Studiul susține, totuși, că nu poate fi negat complet efectul benefic al acestui tip de nutrienți, deoarece alte cercetări au arătat că deteriorarea cerebrală începe cu zeci de ani înainte de apariția simptomelor.

Acest articol a fost citit de 572 ori.

Comenteaza articolul
Nume:
Titlu:
Comentariu:

Cod:* Code


Fii primul care comenteaza articolul
 
Meniu
Prima pagină
Știri medicale Știri generale Noutăți științifice Sănătate publică
Noutăți farmaceutice
Rezidențiat 2011
Terapii complementare Homeopatie Gemoterapie
Educație medicală
Conferințe EMC
Cursuri EMC
Conferințe internaționale
Examene
Resurse medicale
Lucrări științifice
Legislație medicală
Lista medicamentelor compensate și gratuite
Linkuri
Accesibil utilizatorilor înregistrați

www.postamedicala.ro vă trimite de două ori pe săptămână înștiințare gratuită prin e-mail despre toate noutațile apărute.

Medicamente compensate
Lista medicamentelor compensate din 1 ianuarie 2011(Ordinul CNAS 1103/29.12.2010):
Cartea de oaspeți
Vă invităm să semnați cartea de oaspeți postamedicala.ro

Știri generale
Noutăți științifice
Sănătate publică