Strugurii reduc presiunea sângelui și îmbunătățesc funcționarea inimii
10 Noiembrie 2008
Strugurii dar și alte produse derivate din aceștia, inclusiv vinul roșu, sunt considerați, de ceva vreme, ca produse cu efecte benefice asupra sănătații. Noile cercetări, efectuate cei drept pe șoareci, susțin aceste efecte benefice. Consumul de struguri ajută la scăderea presiunii sângelui și îmbunătățește funcționarea inimii, potrivit noului
studiu efectuat de cercetătorie de la University of Michigan Cardiovascular Center in Ann Arbor și publicat în numărul din octombrie al revistei Journal of Gerontology: Biological Sciences.
Potrivit cercetătorilor americani, o dietă de struguri ar putea ajuta oamenii să evite efectele presiunii arteriale ridicate, precum și hipertensiunea arterială sau alte probleme ale inimii
. Cercetătorii sunt de părere că flavanoidele, chimicale benefice conținute de struguri, ceai verde, cacao și roșii, sunt responsabile de efectul benefic al strugurilor asupra presiunii sângelui.
Producătorii de struguri au sponsorizat studiul în care au fost examinate efectele strugurilor de masă asupra presiunii arteriale. Studiul a fost efectuat pe șoareci de laborator, care au fost hrăniți cu alimente bogate în sare, pentru a le crește presiunea sângelui, iar o parte din cobai au primit o alimentație bazată pe pudră de struguri, care conținea aceiași nutrienți ca și strugurii proaspeți. După 18 săptămâni, șoarecii care au primit pudră de struguri aveau o presiune arterială normală, o funcționare a inimii mai bună și mai puține daune musculare decât cei care au avut același regim bogat în sare, însă nu au fost hrăniți cu pudră de struguri.