Puterea comunicării în campania antifumat avertismente vizuale

on . . Accesări: 5366

tigari.jpgRomânia este a doua ţară din Uniunea Europeană, după Belgia, care introduce avertismente vizuale pe pachetele de ţigări. Reglementarea intră în vigoare la 1 iulie şi are o perioadă de tranziţie de 12 luni, perioadă în care vor fi comercializate, alături de pachetele de ţigări cu pictograme, şi pachetele fără avertismente produse până la această dată. Eugen Nicolăescu, ministrul sănătaţii, a menţionat că, astfel, o dată cu inscripţionarea pachetelor de ţigări, se va mai face încă un pas împotriva fumatului.
Eugen Nicolăescu a precizat că acest lucru nu se face doar pentru că este o tendinţă la modă în toată lumea, "nu doar pentru că trebuie să respectăm normele europene odată ce am devenit membri ai UE, ci pentru că efectele consumului de tutun sunt dezastruoase pentru starea de sănătate a populaţiei". El a făcut referire la faptul că fumatul este factor favorizant pentru bolile cardiovasculare în România şi constituie prima cauză de deces.

Decizia de introducere a avertismentelor vizuale a fost luată în 2004, iar în aprilie 2007 au fost stabilite atât imaginile ce vor fi folosite pe pachetele de ţigări, cât şi data de la care reglementarea intră în vigoare. Începând cu 1 iulie, o selecţie de 14 avertismente vizuale se vor găsi în mod obligatoriu pe pachetele de ţigări. Aceste imagini trebuie să acopere 40% din faţa principală a pachetului de ţigări. Legislaţia română stipulează că aceste avertismente vizuale trebuie alternate în mod regulat, astfel încât toate cele 14 imagini agreate să fie utilizate.

Cu prilejul lansării acestor pictograme au fost instalate panouri reprezentând cele 14 imagini în faţa hotelului Hilton, în paralel desfăşurându-se o expoziţie, care va merge în fiecare ţară din spaţiul Uniunii Europene, având menirea de a avertiza asupra riscului fumatului. Avertismentele vizuale pe produsele din tutun au fost introduse până în prezent în Australia, Brazilia, Canada, India, Singapore, Thailanda, Uruguay, Venezuela, Noua Zeelandă. Canada a fost prima ţară din lume care a introdus avertismentele vizuale pe produsele din tutun.

Între motivele care justifică necesitatea informării fumătorilor prin introducerea de imagini avertisment pe produsele din tutun se numără faptul că atrag atenţia, au caracter informativ adecvat, oferă o motivaţie în plus pentru fumătorii care doresc să renunţe la fumat, sunt mai puţin atractive pentru tineri, contribuie la campania care promovează interzicerea fumatului, oferă informaţii utile despre cum se poate renunţa la fumat, contribuie în mod esenţial la politica de control a tutunului, utilizarea lor este legală potrivit directivelor Uniunii Europene, sunt uşor de realizat din punct de vedere tehnic şi implică nişte costuri scăzute pentru guverne.
  /Rompres/

Posta Medicala - stiri din sanatate, articole scrise de medici si informatii medicale pentru sanatatea ta!