Fumatul în timpul sarcinii duce la modificarea chimică a ADN-ului fătului (studiu)

Potrivit unuia dintre cele mai vaste studii internaționale efectuate pe aproximativ 6.600 de femei din diferite țări ale lumii și copiii lor, fumatul în timpul sarcinii duce la modificarea chimică a ADN-ului fătului, având efecte durabile asupra copilului, informează AGERPRES.

Apărut în revista American Journal of Human Genetics, studiul sugerează o posibilă explicație pentru legătura observată între faptul că mama fumează în timpul sarcinii și probleme de sănătate ale copilului ei.

Cercetarea arată că modificările chimice ale ADN-ului fetal sunt similare cu cele observate la fumători adulți. Totodată, oamenii de știință au identificat și noi gene implicate în dezvoltarea copilului care sunt afectate de tutun.

"Este destul de ciudat să vedem cum aceste semnale epigenetice constatate la bebelușii expuși la tutun în uter activează aceleași gene ca cele ale unui fumător adult", afirmă Stephanie London, epidemiolog la National Institute for Environmental Health Sciences (NIEHS). "Este vorba despre o expunere la tutun prin sânge, fătul nerespirând fumul de țigară, multe efecte fiind transmise prin placentă", adaugă ea.

Continuarea articolului pe Agerpres.