Guvernul a aprobat normele metodologice privind Dosarul Electronic de Sănătate

on . . Accesări: 1086

 

 

 

Purtătorul de cuvânt al Executivului, Corneliu Calotă, la Palatul Victoria, a declarat că guvernul a aprobat printr-o Hotărâre, normele metodologice privind modalitatea de utilizare şi completare a Dosarului Electronic de Sănătate (DES) al pacientului, componentă a Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS).

"Dosarul Electronic de Sănătate conţine o serie de informaţii medicale despre pacient, adunate la nivel naţional de la toţi furnizorii de servicii medicale aflaţi în contract cu casele de asigurări de sănătate, cu care pacientul a intrat în contact.

DES preia datele şi informaţiile existente în Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) în ceea ce priveşte istoricul medical al pacientului, realizând o colecţie de date medicale, necesară luării celor mai bune şi rapide decizii medicale, la care au acces în primul rând proprietarii acestor date, adică asiguraţii", a declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului într-un briefing de presă la finalul şedinţei de Guvern.

Calotă a precizat că informaţiile stocate în DES respectă cadrul legal în vigoare privind protecţia şi securitatea datelor cu caracter personal.

"Informaţiile din dosarul electronic de sănătate sunt structurate în cinci module. Astfel, modulul 'Sumar de urgenţă', accesibil tuturor medicilor în vederea realizării actului medical, fără a fi necesar acordul pacientului. Alte patru module sunt 'Istoric medical', 'Antecedente declarate de pacient', 'Documente medicale' şi 'Date personale', accesibile medicilor numai cu acordul pacienţilor. Accesul pacienţilor la propriul dosar electronic de sănătate se poate realiza prin intermediul matricei de securitate care se eliberează pacienţilor de către medici, în baza cardului de sănătate sau a actului de identitate", a adăugat purtătorul de cuvânt al Guvernului.

Calotă a mai spus, întrebat de presă în acest sens, că datele, informaţiile şi procedurile operaţionale necesare utilizării şi funcţionării dosarului electronic de sănătate se vor aproba prin ordin al ministrului sănătăţii şi al preşedintelui CNAS, cu avizul ministerelor şi instituţiilor din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a Hotărârii de Guvern adoptată miercuri.

Sursa: AGERPRES

 

 

 

Posta Medicala - stiri din sanatate, articole scrise de medici si informatii medicale pentru sanatatea ta!