Campania "Vederea nu are preţ"

on . . Accesări: 800

 

 

 

În urma campaniei "Vederea nu are preţ", organizată de fundaţia Dr. Schmitzer, clina Oftalmestet şi primăria sectorului 4, din Bucureşti, datele sugerează un risc de glaucom de pentru peste 38% din pacienţii testaţi. 

În cadrul acestei campanii, Fundaţia Dr. Schmitzer a realizat, timp de două zile, pe 11 şi 12 octombrie, măsurarea gratuită a tensiunii intraoculare, dar şi testarea pentru sindromul ochiului uscat, pentru aproape 900 de persoane.

 

Dintr-un total de 843 de persoane, 38% - respectiv 324 de persoane - au prezentat tensiune intraoculară mare, adică risc de glaucom, iar 451 au fost diagnosticate cu sindromul ochiului uscat.

Rezultatele campaniei evidenţiază importanţa controlului medical oftalmologic periodic, mai ales dacă se are în vedere faptul că glaucomul este o boală ireversibilă, ce duce la orbire. Orice pierdere de vedere care s-a produs înainte de diagnosticarea glaucomului este imposibil de tratat ulterior.

De aceea, diagnosticarea precoce şi tratamentul sub supravegherea unui oftalmolog reprezintă elementele cele mai importante în prevenirea şi stoparea evoluţiei glaucomului. Principalul factor de risc pentru glaucom îl reprezintă presiunea intraoculară crescută.

Sindromul de ochi uscat apare ca urmare a unei lubrifieri şi umidificări insuficiente a suprafeţei ochiului şi nu poate fi complet vindecat (procentul depinde în funcţie de cauză), însă simptomele de însoţire, precum uscăciunea sau senzaţia de arsură pot fi gestionate.

'Un procent de aproape 40% de persoane cu tensiune intraoculară ridicată este foarte mare. Tragem un semnal de alarmă cu privire la această boală, glaucomul, care se instalează pe nesimţite în corp, iar pacientul află despre ea când este deja prea târziu şi nu mai poate fi tratată', spune dna Dr. Speranţa Schmitzer, medic Primar la Spitalul Clinic de Urgente Oftalmologice din Bucureşti, preşedinte al Fundaţiei Dr. Schmitzer şi fondator al Clinicii Oftalmestet.

Pacienţii suspecţi de glaucom au primit vouchere pe baza cărora vor putea beneficia de consultaţie gratuită, reducere la investigaţii şi tratamente gratuite pentru o lună la Clinica Oftlmestet.

Campania 'Vederea nu are preţ' nu ar fi fost posibilă fără ajutorul sponsorului Ewopharma AG - unic reprezentant al companiei Allergan Pharmaceuticals Ireland pentru România şi a partenerilor: HelpNet, Computerland, Societatea Română de Chirurgie Oculoplastică şi Clinica Oftalmestet.

Sursa: AGERPRES

 

 

 

Posta Medicala - stiri din sanatate, articole scrise de medici si informatii medicale pentru sanatatea ta!