"Stimulator cardiac biologic", testat în laborator

Specialişti de la Institutul Inimii Cedars-Sinai din Los Angeles au declarat că stimulatoarele cardiace din prezent ar putea fi înlocuite, într-o zi, de o simplă injecţie cu gene, aceştia testând în laborator un "stimulator biologic".

"Stimulatorul cardiac biologic", experimentat pe porci, este "efectiv capabil să vindece boala", au declarat oamenii de ştiinţă de la Institutul Inimii Cedars-Sinai din Los Angeles, al căror studiu a fost publicat în revista Science Translational Medicine.

Pe de altă parte, fundaţia britanică pentru studiul inimii ('British Heart Foundation') a atras atenţia că aplicaţiile cercetării sunt încă "departe".

Experţii au injectat cu o anumită genă porci cu o afecţiune cardiacă ce produce un ritm cardiac foarte lent. Terapia genetică a transformat unele dintre miliardele de celule obişnuite din muşchiul inimii într-un tip mult mai rar de celule, specializate în menţinerea aceluiaşi ritm cardiac. Grupurile de celule de dimensiunea unui bob de piper au acţionat asemenea unui stimulator cardiac timp de două săptămâni, preluând funcţia de stimulator convenţional, a explicat echipa americană.

"Am reuşit, pentru prima dată, să creăm un stimulator cardiac biologic folosind metode minim invazive şi să arătăm că stimulatorul cardiac biologic răspunde nevoilor vieţii de zi cu zi", a declarat dr. Eduardo Marban, coordonatorul studiului.

Stimulatoarele cardiace folosite în prezent sunt dispozitive medicale electronice implantate în cutia toracică şi care ajută la regularizarea bătăilor inimii.

Citeste si...