|
Specialiștii reamintesc: micul dejun este cea mai importantă masă |
|
|
|
17 Mai 2010 |
Micul dejun - cea mai importantă masă a zilei, după cum susțin specialiștii, - trebuie să asigure cel puțin un sfert din caloriile necesare, între 20 și 25% din necesarul de energie. Specialiștii în nutriție recomandă ca un mic dejun echilibrat să conțină proteine și carbohidrați cu fibre, iar printre alegerile potrivite se numără laptele, legumele, iaurtul, fructele și cerealele. Un studiu Omnibus, prezentat recent, arată că 25% dintre români iau micul dejun mai rar
de o dată pe săptămână, iar aceștia sunt în mod special tineri cu vârste cuprinse între 19 și 24 de ani. Majoritatea dintre ei invocă lipsa de timp pentru un mic dejun sau faptul că nu pot mânca la o oră atât de matinală.
Cu toate acestea, prof. dr. Gabriela Radulian, medic primar în diabet, nutriție și boli metabolice la Institutul Național de Diabet 'prof. dr. N. Paulescu', spune că este important ca oamenii să mențină un echilibru între aport și consum, pentru că orice dezechilibre pot duce la o serie de patologii precum bolile cardiovasculare, diabetul și obezitatea.
Medicul spune că cerealele integrale asigură necesarul de energie pentru prima parte a zilei, constituie o sursă importantă de fibre alimentare, au un conținut redus de grăsime, index glicemic mic, ceea ce înseamnă că produc o creștere ușoară a glicemiei fără să determine un răspuns mare al pancreasului și sunt sărace în sare sau sodiu.
Potrivit aceluiași studiu Omnibus, pentru aproape 2 români din 10 micul dejun ar putea fi luat și la locul de muncă. Românii au descris micul dejun ideal ca având în componența sa lapte, fructe și legume, dar și alte produse lactate și cereale. 'Comportamentul alimentar este influențat și de alți factori - foamea sau sațietatea. Dar o alimentație echilibrată înseamnă distribuția aportului de energie în trei mese principale și maxim 2 - 3 gustări sănătoase', a explicat prof. dr. Gabriela Radulian./Agerpres/
Acest articol a fost citit de 767 ori.
|