|
SILIMARINA: nu există dovezi că ar fi benefică în bolile ficatului |
|
|
|
20 Decembrie 2005 |
|
Rezultatele mai multor studii clinice mari
randomizate, realizate la Centrul de Cercetări Clinice Intervenționale din
cadrul Spitalului Universitar Copenhaga, publicate recent în revista de
specialitate The Journal of
Gastroenterology, nu susțin teoria despre efectele benefice ale extractului
de Silybum marianum (silimarina) la pacienții cu boala alcoolică a ficatului
sau cu hepatice cronice virale B sau C.
”Deși un număr mare de studii anterioare au arătat
că extractul de Silybum marianum poate oferi protecție față de anumite
hepato-toxine, inclusiv previne per-oxidarea lipidelor (care apare de obicei în
toate stadiile suferinței hepatice cronice alcoolice sau de alte tipuri),
suntem în situația în care nu putem afirma dacă extractul respectiv are un
efect pozitiv sau negativ în afecțiunile ficatului”, spune dr. Christian Gluu,
medic specialist gastroenterolog și internist de la Centrul de Cercetare din
Copenhaga.
În cadrul studiului au fost evaluați
peste 900 de pacienți cu diferite boli hepatice pe o perioadă de peste 6 luni,
timp în care li s-a administrat silimarină versus placebo. Nu au fost
înregistrate efecte adverse semnificative sau complicații deosebite ale bolii
în acest timp, dar nici schimbări importante în decursul bolii care să confirme
beneficiile date de silimarină.
Acest articol a fost citit de 3037 ori.
|