|
Seleniul eficace în lupta contra virusului imunodeficienței umane |
|
|
|
07 Februarie 2007 |
Integrarea seleniului în dieta diminuează încărcătura
virală la pacienți, dar mecanismul prin care acesta acționează nu este
cunoscut. Barry E. Hurwitz și colegii de la Universitatea din Miami au efectuat
un studiu randomizat dublu-orb și placebo-controlat asupra integrării
alimentare a seleniului. Subiecți au fost 262 pacienți cu HIV.
Parametrii
de evaluare utilizați au fost reprezentați de: cantitatea seleniului din sânge,
gradul de afectare a leucocitelor CD4+ (evaluând starea sistemului imunitar și
riscul de dezvoltare a afecțiunilor secundare), încărcătura virală de HIV (numărul
de copii prezente în sânge) și screening-ul pentru hepatita C. În grupul tratat
s-a observat o creștere a nivelului mediu de seleniu și o diminuare a încărcăturii
virale. Actualmente, nu este cunoscut modul în care seleniul influențează
replicarea virusului; se crede că proprietățile antioxidante ale mineralului
reduc leziunile pe care radicalii de oxigen liber (prezenți în cantități mari în
organismul afectat de HIV) îl produce în celulele imunitare.
În consens, toți cercetătorii susțin că
sunt necesare studii suplimentare pentru confirmarea acestei ipoteze.
Pentru început însă, rezultatele
sugerează că se poate introduce seleniul în alimentația pacienților pentru a
putea suporta mai ușor terapia.
Sursa: www.pharma-business.ro
Acest articol a fost citit de 1342 ori.
|