|
Săptămâna alăptării în București |
|
|
|
12 August 2009 |
În perioada 10-16 august 2009, în București, este organizat un eveniment inedit: “Săptămâna alăptării''. Scopul proiectului este creșterea procentului de copii alăptați in București și, ulterior, în România, conform cu recomandările Organizației Mondiale a Sanătății, ale UNICEF, ale Ministerului Sănătății și ale IOMC. Pe parcursul întregii săptămâni o echipă de consilieri va fi prezentă în parcurile bucureștene pentru a oferi mamelor și gravidelor informații și
consiliere pentru alăptare. Duminica, 16 august 2009, consilierii vor organiza «Grupul de sprijin pentru alăptare», pentru a discuta despre factorii care influențeaza negativ alimentația naturală a nou-născutului.
În București, începând din maternitați, majoritatea copiilor primesc lapte praf
. Acesta este un substitut pentru laptele matern, folositor pentru cazurile rare în care copilul nu poate fi alăptat. Cu toate acestea, in capitală (și nu numai), nou-născuții sunt hrăniți artificial, în cele mai multe cazuri. Doar 16% dintre copii cu vârsta între 0 și 5 luni au fost alăptați exclusiv, conform Studiului Sănătății Reproducerii, din 2004. În România, media vârstei de înțărcare este de 4 luni, în scădere importantă față de 1991, cand era de 9 luni, potrivit studiului “Statusul nutrițional al copiilor în vârstă de până la 5 ani”, realizat de Institutul pentru Ocrotirea Mamei și Copilului (IOMC), Ministerul Sănătății și UNICEF.
Cu toate că specialiștii consideră hipogalactia ca fiind un fenomen rar întâlnit tot mai multe mămici se confruntă cu această problemă: laptele de mamă nu este suficiuent pentru hrănirea bebelușului.
Acest articol a fost citit de 1255 ori.
|