|
Riscurile unei alimentații cu index glicemic crescut |
|
|
|
01 Aprilie 2008 |
Un mic dejun care conține pâine albă și cereale
bogate în zahăr poate predispune la diabet, boli de inimă și chiar cancer,
conform unui nou studiu efectuat de oamenii de știință australieni. Cercetătorii
din cadrul Universității din Sydney
au analizat rezultatele a 37 de studii de nutriție din întreaga lume, studii
care au inclus aproape două milioane de persoane (1,950,198) și au
examinat efectele consumării de alimente cu un
indice glicemic crescut. Oamenii de știință a măsurat felul în care aceste
alimente afectează nivelul de glucoză în sânge.
S-a constatat că dietele cu indice glicemic mare cresc riscul îmbolnăvirii cu
diabet de tip 2 și de apariție a bolilor cardiovasculare. În același timp,
cercetătorii au subliniat faptul că aceste diete par a fi asociate cu apariția
calculilor biliari și a anumitor tipuri de cancer
. “Mesajul cheie al acestui
studiu este că indexul glicemic al alimentelor din dietă reprezintă un
predictor important pentru riscul de a dezvolta anumite boli” a notat Alan Barclay,
autorul principal al studiului publicat în revista American Journal of Clinical
Nutrition. Dietele cu index glicemic crescut epuizează în timp pancreasul și în
final pot duce la diabet – a notat cercetătorul.
Aceste alimente determină apariția unor
spike-uri constante ale valorilor glicemiei care la rândul lor duc la creșterea
secreției de insulină și de insulin-like growth factor 1, substanțe care cresc
riscul de dezvoltare a unei neoplazii. Alte studii au demonstrat de asemenea că
dietele cu index glicemic crescut determină reducerea HDL colesterolului și
creșterea nivelului trigliceridelor. Persoanele cu HDL colesterol scăzut și
valori crescute ale trigliceridelor sunt predispuse la dezvoltarea calculilor
biliari.
Am. J. Clinical Nutrition, Mar 2008; 87: 627 - 637.
Acest articol a fost citit de 2306 ori.
|