|
Restricția alimentară favorizează longevitatea? |
|
|
|
09 Mai 2007 |
O genă cheie ar putea explica
de ce restricția alimentară favorizează o mai mare longevitate a animalelor,
potrivit unui studiu publicat în ultimul număr al revistei Nature și destinat
să explice îmbătrânirea umană, relatează AFP. De ce animalele supuse unor
restricții calorice trăiesc mai mult și într-o formă mai bună decât semenii lor
care
mânâncă fără nici o opreliște, este întrebarea
la care au încercat să răspundă
cercetătorii de la Salk Institute, San Diego, SUA, folosindu-se de un minuscul
vierme de laborator format din numai o mie de celule (C.elegans).
Răspunsul pare să fie o genă-cheie,
PHA-4, singura absolut indispensabilă, care coordonează celelalte gene. Cu
toate acestea, legătura dintre restricția alimentară și creșterea longevității
rămâne necunoscută. Pentru geneticianul american Gary Ruvkun (Harvard), studiul
ar putea să deschidă noi piste pentru cercetarea îmbătrânirii umane, pentru că
această genă are omologi în alte specii. "PHA-4 corespunde unui număr de
trei gene('foxa' 1, 2,3) la om și șoarece. Cu cât ne apropiem de om, cu atât
lucrurile sunt însă mai complexe", a avertizat un cercetător francez de la
Inserm, Martin Holzenberger. /Rompres/
Acest articol a fost citit de 1684 ori.
|