|
Portocalele, mai bune decât comprimatele de vitamina C |
|
|
|
29 Decembrie 2010 |
Comprimatele de vitamina C și alte suplimente alimentare nu se pot compara cu valențele portocalei, susțin unii nutriționiști americani, explicând că pastilele nu pot înlocui amestecul unic de antioxidanți din fructe, potrivit ultimului număr al revistei Journal of Food Science. Comprimatele de vitamina C și portocalele sunt mai eficiente împreună decât administrate separat, este de părere o echipă de cercetători de la Universitatea Brigham Young din Utah.
După cum au constatat experții, antioxidanții sunt utilizați de plante pentru a se proteja împotriva atacurilor biologice și de uscare.
Este cunoscut faptul că antioxidanții încetinesc procesul de îmbătrânire și pot proteja organismul uman împotriva cancerului, precum și sistemul cardiovascular de diferite afecțiuni. Expertul în nutriție Tory Parker subliniază și el avantajele fructelor de portocală față de comprimatele de vitamina C. 'La mijloc este amestecul special de ingrediente', spune el.
În cadrul studiului menționat, cercetătorii au verificat 'sinergia' compușilor fenolici din portocale. Acești compuși biochimici sunt în mod tradițional asociați cu proprietăți antioxidante și antimicrobiene. /Agerpres/
Acest articol a fost citit de 741 ori.
|