|
Parodontopatiile incriminate sau nu în nașterile premature? |
|
|
|
08 Decembrie 2006 |
Un studiu recent care a urmărit evaluarea posibilei
relații dintre afecțiunile parodontale și nașterea prematură, greutatea
corporală redusă a nou-născutului și alte tulburări legate de naștere și
dezvoltarea fătului, a dus la formularea concluziei, potrivit căreia între cele
două tipuri de afecțiuni nu există relație cauză-efect.
Cu toate că studiile anterioare
susțineau existența corelației amintite, un grup de cercetători ai
Universității din Minnesota, Minneapolis au contestat acest lucru. Deși
experții încurajează în continuare viitoarele mame să se prezinte la control și
să își trateze afecțiunile gingivo-parodontale, ei contrazic originea
parodontopatică a tulburărilor de naștere și dezvoltare a fătului.
Liderul grupului de cercetare, Dr.
Bryan Michalowitz, profesor asociat la departamentul de științe chirurgicale și
de dezvoltare de la Universitatea din Minnesota a subliniat faptul că numărul
nașterilor premature nu va fi redus prin tratarea parodontopatiilor. Terapia
parodontală aplicată între săptămânile 13 și 21 ale sarcinii prezintă siguranță
și eficiență, dar nu există nici o dovadă că ar afecta evoluția nașterii.
Studiul a fost realizat pe un lot de
823 de femei însărcinate alese randomizat, cu vârsta sarcinii cuprinsă între 13
și 21 de săptămâni, care sufereau de afecțiuni gingivo-parodontale.
Cercetătorii au divizat pacientele în două loturi distincte: 413 persoane au
primit tratament parodontal și 410 care nu au beneficiat de nici un fel de
tratament.
Rezultatele au indicat lipsa
diferențelor privind termenul de naștere și gradul de dezvoltare a
nou-născutului între lotul femeilor la care s-a efectuat terapia parodontală
înainte de naștere și cele care sufereau de inflamație parodontală și în
momentul nașterii. În mod concret, 12% din femeile care nu mai prezentau
afecțiuni gingivale au dat naștere unor copii prematuri, spre deosebire de
femeile cu parodontopatii, la care procentajul a atins 12,8%; de asemenea,
12,7% din mamele care au beneficiat de tratament au adus pe lume copii
subponderali, în comparație cu cele netratate, care au născut în procent de
12,3% copii cu greutate corporală redusă.
Articol preluat de la www.dentistul.net
Acest articol a fost citit de 1591 ori.
|