|
O singură doză de vitamina D sporește imunitatea în fața tuberculozei |
|
|
|
09 August 2007 |
|
În cazul oamenilor sănătoși care au fost în contact cu bolnavi de tuberculoză, o singură doză orală de vitamina D ajută la sporirea considerabilă a imunității organismului împotriva acestei infecții bacteriene. ''Vitamina D a fost folosită pentru tratamentul tuberculozei în perioada dinaintea inventării antibioticelor'', a comentat Dr. Adrian R. Martineau de la Școala de Medicină și Stomatologie Queen
Mary din Londra. Un studiu recent desfășurat la această instituție din Londra a evaluat în premieră efectele vitaminei D asupra imunității organismului în prezența virusului tuberculozei. Rezultatele acestui studiu au fost publicate în American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine. Echipa condusă de Dr. Martineau a realizat un test clinic în care 131 de adulți sănătoși au fost expuși virusului tuberculozei și au primit fie o singură doză orală de 2,5 miligrame de vitamina D, fie o pastilă neutră, pentru efectul placebo necesar examinării rezultatelor testului. Dintre cei 131 de subiecți ai experimentului, 64 au primit o pastilă neutră pentru efectul placebo, iar restul de 67 au primit vitamina D. După 6 luni subiecții au fost testați din nou iar cercetătorii au descoperit că suplimentul de vitamina D oferit a avut ca efect ''o creștere semnificativă a rezistenței organismului la virusul tuberculozei'' comparativ cu subiecții care au primit substanța neutră pentru efect placebo. Pornind de la aceste concluzii echipa condusă de Dr. Martineau a susținut că este nevoie de realizarea unor teste clinice pentru a se determina dacă suplimentul de vitamină D previne și reactivarea infecțiilor latente cu virusul tuberculozei. /Rompres/
Acest articol a fost citit de 1253 ori.
|