|
O dietă bogată în pește poate reduce cu 40% riscul apariției cancerului colorectal la bărbați |
|
|
|
24 Noiembrie 2006 |
Acizii grași omega-3 din pește pot reduce cu 40%
riscul apariției cancerului colorectal la bărbați, conform unui nou studiu, preluat
de agenția de presă ANI. Cercetători din cadrul Universității Harvard au
constatat că bărbații care consumă pește de cel puțin cinci ori pe săptămână,
prezintă un risc cu 40% mai scăzut de dezvoltare a cancerului colorectal,
comparativ cu cei care mănâncă pește doar o dată pe
săptămână. În cadrul studiului au fost analizați 22.071 bărbați.
„Știm deja că o dietă bogată în pește
reduce riscul cardiovascular, iar acum am descoperit un alt efect pozitiv care
ne îndeamnă să mâncăm mai mult pește”, a declarat unul dintre autorii
studiului.
Cercetătorii cred că efectele benefice
ale consumului de pește sunt legate de conținutul bogat de acizi grași omega-3,
care inhibă enzima ciclooxygeneză-2 (COX-2). Enzima respectivă joacă un rol
bine cunoscut în dezvoltarea răspunsului inflamator și pare să fie implicată în
carcinogeneză. (ANI, Rompres)
Acest articol a fost citit de 1326 ori.
|