|
Nu se recomandă vizionarea televizorului înaintea vârstei de 2 ani |
|
|
|
03 Aprilie 2009 |
Vizionarea programelor TV înaintea vârstei de doi ani nu îmbunătățește limbajul sau alte abilități cognitive ale copilului, potrivit cercetătorilor americani. Un studiu efectuat de specialiști de la Spitalul de pediatrie din Boston și de la Facultatea de Medicină a Universității Harvard a reconfirmat opinia pediatrilor care nu recomandă vizionarea programelor de televiziune înaintea vârstei de 2 ani și susțin că mediul familial are o mai mare influență asupra dezvoltării
copiilor. Nici dvd-urile sau casetele video cu pretins caracter educațional nu au beneficii asupra micuților. "Copii care petrec mult timp în fața televizorului au risc crescut pentru obezitate, probleme de atenție și scăderea calității somnului
. Părinții trebuie să fie conștienți că cei mici nu au niciun beneficiu dacă urmăresc programele tv de la o vârstă fragedă", spune dr. Michael Rich, unul dintre autorii studiului.
Cercetătorii de la Children's Hospital din Boston, Massachusetts în colaborare cu cei de la Harvard Medical School au analizat cazurile a 872 de copii, care au fost consultați la naștere, la 6 luni și la 3 ani, iar mamele au răspuns unor chestionare privind programul de vizionare a programelor tv de către copii, la vârstele de 1 și 2 ani. În medie micuții de 6 luni vizionau programe la televizor 0,9 ore pe zi, cei de un an 1,2 ore pe zi iar cei de 2 ani 1,4 ore pe zi. Rezultatele studiului au fost publicate în revista de specialitate Pediatrics.
Acest articol a fost citit de 1472 ori.
|