|
16 Mai 2010 |
Consumul de nuci, migdale și alune determină o ameliorare a nivelului colesterolului, potrivit rezultatelor preliminare a 25 de teste clinice. Aceste alimente sunt bogate în proteine vegetale, mai ales acizi grași nesaturați, în fibre, minerale, vitamine și alte elemente ca antioxidanții, precizează autorii studiului apărut luni în Archives of Internal Medicine. 'Consumul acestor fructe face obiectul cercetărilor datorită capacității lor de a scădea colesterolul sanguin
|
|
Detalii >>
|
|
|
15 Mai 2010 |
Muzica lui Mozart nu mărește inteligența celor care o ascultă, contrar unei idei ce s-a răspândit în urma unui studiu publicat în 1993, au concluzionat luni cercetătorii austrieci. O echipă de la Facultatea de psihologie din Viena a compilat rezultatele studiilor care încercau să reproducă 'efectul Mozart' începând din 1993 și nu a găsit probe semnificative privind existența acestui fenomen, a informat Universitatea din Viena într-un comunicat. Acum 17 ani,
|
|
Detalii >>
|
|
|
13 Mai 2010 |
Riscurile unor malformații cardiace la nou-născuți pot crește cu 33% dacă viitoarea mamă suferă de obezitate severă, potrivit unui studiu publicat în ediția online a revistei American Journal of Clinical Nutrition. Studiul, desfășurat în Statele Unite de Institutele Naționale de Sănătate (NIH), arată că femeile obeze prezintă în medie un risc mai mare cu 15% să nască copii cu malformații cardiace. Cercetătorii au mai constatat că, cu cât femeile sunt mai obeze,
|
|
Detalii >>
|
|
|
06 Mai 2010 |
Persoanele care dorm mai puțin de șase ore pe noapte au șanse cu 12% mai mari să moară prematur, față de cele care dorm între șase și opt ore, arată un studiu al Universității din Warwick. 'Studiul prezintă dovezi incontestabile asupra legăturii directe între un somn scurt (sub șase ore pe noapte) și creșterea probabilității unei morți premature. Cercetătorii mai precizează că și un somn care este de regulă prea lung (peste nouă ore pe noapte) poate fi
|
|
Detalii >>
|
|
|
05 Mai 2010 |
Cercetătorii spanioli au realizat un nou test pentru detectarea cancerului de vezică pornind de la o mostră de urină, test care ar putea fi scos pe piață în 2013 și care este mai fiabil decât toate cele existente la ora actuală. Noul test se bazează pe identificarea genelor implicate în acest tip de cancer, spre deosebire de cele existente deja pe piață, mai puțin precise, care identifică marcatorii, a explicat șeful Secției de urologie a Spitalului Clinic din
|
|
Detalii >>
|
|
|
04 Mai 2010 |
Ardeiul, mai mult sau mai puțin iute, poate ajuta la slăbit - este părerea unei echipe de cercetători de la Universitatea California din Los Angeles. Răspunzătoare de această calitate neașteptată este capsaicina, substanță care dă gustul picant ardeiului și care permite, în natură, respingerea dăunătorilor. Cu cât ardeiul este mai iute, cu atât conține mai multă capsaicină. Oamenii de știință au desfășurat un studiu pe 34 de persoane, bărbați și femei, care
|
|
Detalii >>
|
|
|