|
25 Ianuarie 2006 |
|
Așa cum se știe, esofagul Barrett definește o leziune precanceroasă care se dezvoltă la nivelul joncțiunii gastro-esofagiene atunci când celulele mucoasei esofagului, fiind expuse pe o perioadă lungă de timp la secrețiile gastrice-în cadrul bolii de reflux gastro-esofagian-, suferă anumite modificări structurale și genetice. Boala afectează în jur de 3,3 milionane de americani, tratamentul convențional |
|
Detalii >>
|
|
|
24 Ianuarie 2006 |
|
Warfarina, un anticoagulant prescris foarte des bolnavilor cu fibrilație atrială crește incidența farcturilor osoase de natură osteoporotică, conform unui nou studiu realizat de către cercetătorii de la Universitatea de Medicină din Washington, publicat în Archives of Internal Medicine.Interferând cu activitatea vitaminei K în procesul de coagulare, medicamentul inhibă formarea trombilor sanguini. |
|
Detalii >>
|
|
|
23 Ianuarie 2006 |
|
Potrivit unui recent studiu publicat în ediția on-line a revistei BMJ, realizat în colaborare de către cercetătorii de la Centrele Universitare din Leed, Nottingham și Manchester și de la Institutul Oncologic de Cercetare din Londra, folosirea telefoanelor mobile nu se asociază cu un risc crescut pentru cel mai comun tip de tumoră cerebrală, gliomul, așa cum sugera un studiu suedez anterior, |
|
Detalii >>
|
|
|
23 Ianuarie 2006 |
|
În ciuda nenumăratelor zvonuri care au circulat pe seama antiinflamatoarelor nesteroidiene de genul Vioxxului, oamenii de știință consideră că în anumite forme de artrită acestea reprezintă totuși cea mai bună opțiune. Specialiștii de la Colegiul Imperial din London, examinând beneficiile tratamentului cu inhibitorii selectivi ai ciclo-oxigenazei-2, într-un articol apărut în ediția din ianuarie a.c. a revistei |
|
Detalii >>
|
|
|
23 Ianuarie 2006 |
|
Bolnavii cu diabet zaharat prezintă un risc mai crescut de a dezvolta cancer de colon, conform unui nou studiu publicat în revista Journal of National Cancer Institute. O dietă bogată în grăsimi, proteine și carbohidrați și săracă în vegetale și fructe se asociază cu un risc crescut pentru cancerul colorectal. Unele studii recente arată că acest risc este legat de fapt de rezistența la insulină și hiperinsulinemia |
|
Detalii >>
|
|
|
20 Ianuarie 2006 |
Rezultatele unei recente meta-analize realizate de către cercetătorii de la Centrul Universitar Medical “Duke”, secția de cardiologie, incluzând datele a peste 95.000 de bolnavi, susțin cu desăvârșire ideea că aspirina reduce semnificativ riscul evenimentelor cardiovasculare (accident vascular cerebral, atac de cord), atât la femei cât și la bărbați. Autorii studiului însă au ajuns la concluzia |
|
Detalii >>
|
|
|
17 Ianuarie 2006 |
Starea
de lenevire trecătoare resimțită la trezire după o noapte normală afectează mai
mult capacitățile mentale decât lipsa somnului timp de mai mult de 24 de ore
sau o stare de beție, potrivit unui studiu publicat recent în Statele Unite. O
echipă de cercetători condusă de Kenneth Wright de la Departamentul de
psihologie al Universității Boulder din Colorado a efectuat mai multe
teste de agilitate |
|
Detalii >>
|
|
|
|
<< Start < Inapoi 31 32 33 34 35 Inainte > Sfarsit >>
|
| Rezultate 1361 - 1382 din 1382 |