|
Nașterea și alăptarea protejează împotriva cancerului la sân |
|
|
|
27 Octombrie 2008 |
Nașterea și alăptarea naturală protejează împotriva cancerului la sân, potrivit unui studiu al cercetătorilor de la Universitatea Oxford. Studiul, intitulat "Million Women", a demonstrat că multe dintre cazurile de cancer la sân sunt cauzate de absența schimbărilor hormonale produse de naștere și alăptare și că genele sunt responsabile doar
pentru o mică parte din cazurile de cancer.
Potrivit rezultatelor studiului, cu cât o femeie naște mai mulți copii și alăptează mai mult, cu atât scade riscul de a se îmbonăvi de cancer de sân. Riscul ca o femeie să se îmbolnăvească de cancer la sân scade cu 7% cu fiecare copil născut, iar pentru fiecare an de alăptat, riscul scade cu alte 4 procente. Femeile din țările dezvoltate, unde familiile sunt de obicei mici, au un risc de a face cancer la sân de șase ori mai mare decât femeile din Asia, unde familiile sunt numeroase.
Prof. Valerie Beral, șeful echipei de cercetători de la Oxford, consideră că este posibilă crearea unui tratament hormonal sau vaccin, pentru a oferi protecție femeilor care nu pot da naștere sau nu au posibilitatea de a face mulți copii. Cercetătorii de Universitatea Oxford estimează că terapia de substituție hormonală este responsabilă de apariția a 1.000 de cancere la sân pe an, obezitatea la femeile aflate la menopauză cauzează alte 4.000 de cazuri, iar consumul de alcool - 5.000 de cazuri anual.
Studiul "Million Women" a implicat peste un milion de femei din Marea Britanie, cu vârste de peste 50 de ani, la care a fost cercetat felul în care este afectată sănătatea de factorii legați de reproducere și de stilul de viață.
Acest articol a fost citit de 1508 ori.
|