Vineri, 25 Mai 2012
Prima pagină | Despre site | Forum | Contact
Munca în aer liber protejează bărbații de neoplasm renal Listeaza E-mail
14 Martie 2010
agricultor.jpgBărbații care-și desfășoară activitatea în aer liber, dând posibilitate organismului lor să producă vitamine prin expunerea la soare, se confruntă cu un risc scăzut de cancer la rinichi, indică un studiu publicat de American Cancer Society. Potrivit studiului, cel mai amplu pe această temă, cercetătorii au descoperit că vitamina D - produsă de piele în timpul expunerii la raze ultraviolete - este asociată cu o rată redusă de cancer renal de până la 73 % în rândul bărbaților. Studiul arată însă că riscul redus de cancer este valabil doar în cazul bărbaților și că nu s-a constatat o situație similară în cazul femeilor care au lucrat în aer liber, incluse în studiu.

Cercetătorii, de la National Cancer Institute din Statele Unite ale Americii, au afirmat că studiul întreprins pe un lot de 2.500 de muncitori din Europa Centrală indică noi date conform cărora răspândirea cancerului, inclusiv de sân, ovarian și de colon, este mai redusă atunci când persoanele au fost expuse la ultraviolete. Ei afirmă că vitamina D, cunoscută ca fiind anticancerigenă, este transportată de organism către ficat și rinichi. ''Cercetările științifice arată că vitamina D, care se produce în general în organism după expunerea la lumina soarelui, ar putea contribui la prevenirea unui anumit număr de boli, inclusiv a cancerului'', a afirmat autorul cercetărilor, Sara Karami.

''În studiul nostru, noi am folosit denumirile locurilor de muncă pentru a evalua expunerea la soare în timpul activității. Am observat că bărbații cu un grad mare de expunere la soare prezintă un risc mai scăzut de cancer la rinichi decât bărbații cu un grad mai scăzut de expunere la soare în timpul lucrului''.

''Cercetătorii au constatat o creștere a RCC /renal cell carcinoma/, forma principală de cancer la rinichi, în Statele Unite ale Americii /SUA/ și pe plan global în ultimii 20 de ani. O reducere a vitaminei D, datorită probabil faptului că mult mai multe persoane au un mod de viață sedentar și lucrează în spații închise, este considerată ca fiind un posibil factor contributor.

Cercetătorii au studiat peste 2.500 de muncitori, de rasă caucaziană, din Rusia, România, Polonia și Republica Cehă, împărțindu-i în trei grupe, după expunerea la lumina zilei în timpul activității lor.

O scădere semnificativă de până la 38 % a riscului de RCC s-a constatat la grupul de bărbați cu expunere crescută la UV la locul de muncă, iar în regiunile în majoritate nordice - la 73 %. Dar nu s-au constatat scăderi similare la femei. ''Nu avem nicio explicație în legătură cu diferențele aparente de risc între bărbați și femei'', a afirmat Karami.

''Diferențele biologice sau de comportament dintre bărbați și femei ar putea avea un rol. De exemplu, diferențele hormonale ar putea influența răspunsul organismului la expunerea luminii soarelui și faptul că bărbații sunt tentați să lucreze la soare dezbrăcați până la brâu'', a estimat Karami.

Cu toate că unele alimente conțin vitamina D, majoritatea persoanelor primesc până la 90 % din substanța chimică prin expunerea la lumina ultravioletă. Muncitorii agricoli și cei care se expun la ultraviolete puternice la mare fac parte din categoria cea mai înaltă. Cei care muncesc în condiții de lumină a soarelui puternică se presupune că primesc de două ori mai mult din intensitatea luminii soarelui decât cei care lucrează în locuri cu expunere solară slabă./Agerpres/

Acest articol a fost citit de 802 ori.

Comenteaza articolul
Nume:
Titlu:
Comentariu:

Cod:* Code


Fii primul care comenteaza articolul
 
Meniu
Prima pagină
Știri medicale Știri generale Noutăți științifice Sănătate publică
Noutăți farmaceutice
Rezidențiat 2011
Terapii complementare Homeopatie Gemoterapie
Educație medicală
Conferințe EMC
Cursuri EMC
Conferințe internaționale
Examene
Resurse medicale
Lucrări științifice
Legislație medicală
Lista medicamentelor compensate și gratuite
Linkuri
Accesibil utilizatorilor înregistrați

www.postamedicala.ro vă trimite de două ori pe săptămână înștiințare gratuită prin e-mail despre toate noutațile apărute.

Medicamente compensate
Lista medicamentelor compensate din 1 ianuarie 2011(Ordinul CNAS 1103/29.12.2010):
Cartea de oaspeți
Vă invităm să semnați cartea de oaspeți postamedicala.ro

Știri generale
Noutăți științifice
Sănătate publică