|
Mâncarea nesănătoasă poate duce la depresie, potrivit unui studiu |
|
|
|
08 Februarie 2011 |
Consumul de acizi grași trans și grăsimi saturate, care se găsesc, de exemplu, în cartofii prăjiți, ar putea crește riscul unei depresii, arată un studiu realizat de cercetători spanioli și publicat recent în Statele Unite. Acesta confirmă rezultatele altor studii, care au legat mâncarea nesănătoasă de depresie. Cercetătorii spanioli au mai constatat că uleiul de măsline - bogat în acizi grași mononesaturați (omega 9), des folosit în bucătăria mediteraneană -, ca și
alte uleiuri vegetale și peștele gras, care conțin grăsimi nesaturate, contribuie la scăderea riscului de dezvoltare a unor boli mentale.
Autorii studiului au analizat regimul alimentar și felul de viață al unui număr de circa 12 000 persoane timp de șase ani. La începutul studiului, niciunul din participanți nu era depresiv. La sfârșit, 657 dintre ei sufereau de depresie. Cercetătorii au constatat că cei care consumaseră acizi grași trans și grăsimi saturate „prezentau un risc cu 48% mai mare să facă depresie decât cei care nu mâncaseră alimente care conțin acest tip de grăsimi”. Ei au ajuns la concluzia că, „cu cât cantitatea de acizi grași trans a fost mai mare, cu atât efectele asupra sănătății mentale a voluntarilor au fost mai severe”, spune un cercetător spaniol.
Studiul a fost publicat în revista științifică americană PLoS ONE. /Agerpres/
Acest articol a fost citit de 812 ori.
|