|
Mâncarea bogată în grăsimi și carbohidrați îi afectează mai mult pe supraponderali |
|
|
|
16 Ianuarie 2008 |
Mâncarea bogată în grăsimi și carbohidrați, așa
cum este cea de tip fast-food, produce modificări grave la nivel celular care
se manifestă mai îndelungat și cu urmări mai grave la persoanele supraponderale
și obeze decât la cele cu greutate normală, conform unui nou studiu. Dr. Paresh
Dandona și colegii săi de la Kaleida Health din Buffalo, New York, au urmărit
procesele de
inflamare și oxidare celulară ce se produc
atunci când nivelul ridicat al unor compuși rezultați în urma arderilor
metabolice, cunoscuți drept radicali liberi, depășește abilitatea organismului
de a-i neutraliza. Conform acestui studiu, persoanele supraponderale și obeze
întâmpină un risc mai mare de inflamare și oxidare celulară decât persoanele cu
o greutate în limitele normale. De asemenea, cercetătorii americani au
demonstrat că meniurile bogate în grăsimi și carbohidrați cresc riscul de inflamare
și oxidare celulară și în cazul persoanelor cu greutate normală.
În cadrul studiului, 10 voluntari cu o
greutate normală și 8 voluntari obezi au consumat la o masă 1.800 de calorii,
meniul fiind format dintr-un hamburger mare, o porție mare de cartofi prăjiți,
o cola mare și o felie de plăcintă cu mere. Ambele grupuri au prezentat semnele
creșterii procesului de oxidare celulară la doar două ore după masă. La trei
ore după masă, procesul de oxidare celulară a revenit în parametrii normali la
voluntarii cu greutatea normală, dar a continuat să crească la cei obezi.
"Având în vedere faptul că o
astfel de creștere a nivelului proceselor inflamatorii și de oxidare celulară
constituie un factor de risc important pentru apariția arterosclerozei, a
infarcturilor, riscul este cu atât mai mare pentru persoanele obeze. Într-un
alt studiu cercetătorii coordonați de Dr. Dandona au demonstrat că o masă
bogată în fructe și fibre, cu același nivel de calorii (1.800) nu produce nici
un fel de creștere a nivelurilor de oxidare celulară în organism. /Rompres/
Acest articol a fost citit de 1819 ori.
|