|
Ketchup-ul ne ajută să scăpăm de colesterolul rău |
|
|
|
25 Decembrie 2007 |
Ketchup-ul ''elimină''
colesterolul rău potrivit rezultatelor unei cercetări desfășurate în Finlanda,
popularul sos roșu, atât de apreciat de englezi și nu numai de ei, ar fi un
balsam pentru inimă și ar fi suficientă consumarea unei cantități modice în
fiecare zi pentru a ține sub control valorile LDL, așa numitul ''colesterol
rău''. Un grup de voluntari, alcătuit din 16 bărbați și 5 femei cu vârste
cuprinse între 20 și 49 de ani,
s-au supus unui experiment, condus de medici de la Universitatea din Oulo,
Finlanda, acceptând să urmeze un regim alimentar ''tomato free'' timp de trei
săptămâni, pentru ca apoi să adauge treptat la cele trei mese - mic dejun,
prânz și pauza de ceai - 30 de grame de ketchup sau 400 mililitri de suc de
roșii. Rezultatele analizelor de sânge au fost absolut surprinzătoare: nivelul
total al colesterolului a scăzut cu aproape 6 la sută, iar LDL chiar cu 13 la
sută.
''Datele pe care le-am obținut pot fi
considerate foarte importante - au afirmat cercetătorii finlandezi în articolul
publicat de British Journal of Nutrition și reluat și de Daily Mail - ținând
cont de faptul că testul a durat numai trei săptămâni și că toți cei care au
luat parte la el aveau valori inițiale normale de colesterol''
. De aici și
recomandarea ca cei care suferă de valori ridicate ale colesterolului să
introducă în regimul alimentar zilnic ketchup sau suc de roșii, pentru a reduce
astfel riscul de infarct.
De altfel, virtuțile benefice ale
roșiilor, considerate un aliment ultra-sănătos, sunt cunoscute de multă vreme
și numeroase studii au evidențiat faptul că licopenul, pigmentul care conferă
culoarea roșie caracteristică acestei legume, are un important rol protector
față de anumite forme patologice grave, între care și tumora la prostată;
riscul, în cazul acesta, ar putea fi redus cu 45 la sută dacă în meniul
săptămânal s-ar introduce cel puțin 10 porții de roșii. Fiind și un puternic
antioxidant, licopenul ajută și la prevenirea îmbătrânirii precoce a celulelor
și la ferirea organismului de boli cardiovasculare și degenerative. /Rompres/
Acest articol a fost citit de 2695 ori.
|