|
Intervențiile chirurgicale împotriva obezității pot vindeca și diabetul |
|
|
|
12 Februarie 2008 |
Un nou studiu aduce argumente clare în sprijinul
ipotezei că intervențiile chirurgicale de micșorare a stomacului la persoanele
care suferă de obezitate, le pot vindeca pe aceste persoane și de diabet.
Pacienții care au suferit intervenții chirurgicale pentru a le reduce
dimensiunile stomacului, au o șansă de cinci ori mai mare de vindecare de
diabet în următorii doi
ani după operație, decât cei care au urmat
tratamentele obișnuite împotriva diabetului, conform unei echipe de oameni de
știință australieni. Majoritatea pacienților care au suferit aceste intervenții
chirurgicale au putut astfel renunța la tratamentele împotriva diabetului,
având analizele de sânge în parametri normali.
"Este cea mai bună terapie
împotriva diabetului din prezent și implică un număr minor de riscuri'', a
comentat coordonatorul acestui studiu, Dr. John Dixon de la Monash University
Medical School din Melbourne.
Acest studiu a fost realizat pe 55 de pacienți obezi și suferind de diabet.
Până la acceptarea acestei noi metode de a trata diabetul este nevoie ca
rezultatele sale să fie confirmate și de alte studii pe eșantioane mai mari de
voluntari.
Obezitatea este un factor major de risc
în declanșarea diabetului, grăsimea în exces dereglând răspunsul normal al organismului
la insulină. În cadrul studiului realizat de australieni, toți pacienții erau
obezi diagnosticați în ultimii 2 ani cu diabet de tipul doi. Media de vârsta a
voluntarilor este de 47 de ani. Pacienții au fost împărțiți în două grupuri, un
grup primind tratamentul standard împotriva diabetului, în timp ce celălalt
grup a fost supus unei intervenții chirurgicale de limitare a dimensiunilor
stomacului. Ambele grupuri au pierdut în greutate în cei doi ani cât a durat
experimentul. Membrii grupului care au trecut prin intervenția chirurgicală au
pierdut în medie 21 de kilograme, în timp ce ceilalți au pierdut în medie doar
aproximativ 1,3 kilograme. Analizele de sânge realizate la capătul celor 2 ani
ai studiului au demonstrat dispariția diabetului la 22 dintre cei 29 de
pacienți care au fost operați. În grupul voluntarilor care au primit
tratamentul obișnuit, numai 4 din 26 au reușit să scape de diabet. În general
s-a observat că pacienții care au pierdut cel mai mult în greutate erau cei cu
șansele cele mai mari de a scăpa și de diabet. Pe parcursul celor doi ani ai
studiului, pacienții din ambele grupuri au consumat o alimentație adecvată, cu
conținut scăzut de grăsimi dar bogată în fibre și au fost încurajați să facă
exerciții fizice. /Rompres/
Acest articol a fost citit de 2467 ori.
|