Joi, 24 Mai 2012
Prima pagină | Despre site | Forum | Contact
Impotența ar putea prevesti apariția unor maladii cardiace Listeaza E-mail
23 Septembrie 2011
inima.jpgImpotența ar putea fi un semnal care prevestește apariția unor maladii cardiace la bărbați, potrivit unui studiu recent, care a analizat concluziile formulate la finalul a 12 studii anterioare. Oamenii de știință bănuiau de mult timp existența unei legături între disfuncția erectilă și maladiile cardiace. Potrivit unei teorii actuale, arterele care asigură sângele în timpul erecțiilor ar putea fi afectate mai devreme decât coronarele, care sunt mai largi, iar acesta ar putea fi un semnal care anunță apariția unei viitoare maladii cardiace.

Pentru a studia această posibilă asociere, medicul Jia-Yi Dong de la Soochow University din Suzhou (China) și colegii săi au examinat rezultatele a 12 studii anterioare referitoare la impotență și la maladiile cardiace, realizate pe un eșantion total de aproape 37.000 de bărbați. "Această meta-analiză sugerează faptul că disfuncția erectilă crește considerabil riscul de apariție a unor boli cardiovasculare, a unor boli coronariene, a atacului cerebral și a riscului total de mortalitate, iar această creștere este probabil independentă de factorii de risc cardiovascular convenționali", au afirmat autorii studiului, publicat în Journal of the American College of Cardiology.

Cercetătorii chinezi au constatat că bărbații cu probleme de erecție prezintă un risc cu 48% mai mare de a dezvolta maladii cardiace și se confruntă cu o rată de mortalitate mai mare, în comparație cu bărbații care nu prezintă această afecțiune sexuală . Factorii de risc tradiționali, precum fumatul, obezitatea, diabetul și hipertensiunea, nu explică această asociere, întărind astfel ipoteza potrivit căreia impotența, atunci când aceasta nu este cauzată de problemele din viața de cuplu și nici de alte probleme de natură psihologică, este cu adevărat un factor de risc pentru maladiile cardiace.

Un alt studiu, publicat în Archives of Internal Medicine, a descoperit că schimbările operate în domeniul stilului de viață și medicamentele cu rol de scădere a colesterolului, precum statinele, pot să amelioreze problemele erectile, însă această ameliorare nu este spectaculoasă. Bărbații care fac mai multe exerciții fizice au adoptat și o dietă mediteraneană, bogată în cereale integrale, fructe, legume, nuci și ulei de măsline, și au beneficiat de o ameliorare de 2,4 puncte pe o scală de 25 de puncte, alcătuită pentru a măsura disfuncțiile erectile. Bărbaților cărora le-au fost administrate statine au beneficiat de o ameliorare de 3,1 puncte pe aceeași scală, a declarat medicul Bhanu Gupta de Mayo Clinic din orașul american Rochester. Rezultatele au avut la bază șase studii clinice, realizate pe un eșantion de 740 de participanți.

Autorii acestui studiu afirmă că modificările operate în stilul de viață par a avea efect indiferent dacă acei bărbați iau sau nu iau Viagra, medicamentul cel mai des utilizat contra impotenței.

Acest articol a fost citit de 378 ori.

Comenteaza articolul
Nume:
Titlu:
Comentariu:

Cod:* Code


Fii primul care comenteaza articolul
 
Meniu
Prima pagină
Știri medicale Știri generale Noutăți științifice Sănătate publică
Noutăți farmaceutice
Rezidențiat 2011
Terapii complementare Homeopatie Gemoterapie
Educație medicală
Conferințe EMC
Cursuri EMC
Conferințe internaționale
Examene
Resurse medicale
Lucrări științifice
Legislație medicală
Lista medicamentelor compensate și gratuite
Linkuri
Accesibil utilizatorilor înregistrați

www.postamedicala.ro vă trimite de două ori pe săptămână înștiințare gratuită prin e-mail despre toate noutațile apărute.

Medicamente compensate
Lista medicamentelor compensate din 1 ianuarie 2011(Ordinul CNAS 1103/29.12.2010):
Cartea de oaspeți
Vă invităm să semnați cartea de oaspeți postamedicala.ro

Știri generale
Noutăți științifice
Sănătate publică