|
Gravidele care iau multivitamine nasc copii cu o greutate mai mare |
|
|
|
26 Aprilie 2010 |
Femeile însărcinate care iau zilnic multivitamine, create special pentru ele, au copii cu o greutate mai mare la naștere decât cele care nu iau astfel de suplimenți nutritivi, susține un nou studiu publicat în revista British Journal of Nutrition. Studiul, realizat de Institutul pentru Chimia Creierului și Nutriție Umană de la Metropolitan University din Londra și de Spitalul Universitar Homerton, este primul care arată că multivitaminele special concepute pentru
gravide au efect asupra greutății bebelușilor născuți de mame din țările dezvoltate, în condițiile în care de obicei medicii nu le recomandă gravidelor să ia alți suplimenți nutritivi cu excepția acidului folic.
Se știa deja că multivitaminele își dovediseră efectele asupra femeilor gravide din țările în curs de dezvoltare, unde hrana era deficitară și alimentele lipsite de factori nutritivi. Cercetarea oamenilor de știință englezi a studiat efectul pe care o cură zilnică de multivitamine l-a avut asupra a 400 de femei însărcinate, cu deficiențe de vitamine și de minerale, din estul Londrei. În timpul primelor 12 luni de sarcină, jumătate dintre acestora li s-au administrat multivitamine, Pregnacare /produse de firma Vitabiotics și comercializate la prețul de aproximativ 5 lire/, în timp ce restului li s-au administrat placebo. Pastilele Pregnacare conțineau 19 vitamine și minerale, printre care fier, acid folic și vitamina D.
După ce au fost născuți copiii, doctorii au descoperit că mamele care luaseră multivitamine reale aveau niveluri mai mari de fier, folat, thiamin și vitamina D. La sfârșitul perioadei de graviditate, 55% dintre femeile care luaseră placebo aveau deficiențe, spre deosebire de doar 36% dintre cele care luaseră multivitamine reale.
Cea mai semnificativă descoperire făcută de doctori a fost însă că femeile care luaseră multivitamine aveau mai puțini nou-născuți cu greutate redusă. Astfel, doar 8 din 88 de bebeluși născuți de femeile cărora le-au fost administrate multivitamine au fost considerați 'mici' față de 13 din cei 61 născuți de mamele care au luat false multivitamine.Femeile care au suplimente nutritive au avut de asemenea nou născuți cu în medie cu patru 113 grame mai grei decât ceilalți.
Nou-născuții mai mici pot dezvolta probleme respiratorii și icter, iar ca adulți pot suferi de obezitate, diabet, atacuri de inimă și atacuri cerebrale, explică medicul Pat O'Brien de la Pat O'Brien, of University College London.
Marea Britanie, are una dintre cotele cele mai ridicate din Europa de Vest de nou născuți cu greutăți reduse relativ la perioada pe care au petrecut-o în pântecul mamei, o cotă mai mare decât Cuba și identică cu cea a României, cu 8% nou-născuți cu greutăți mici din totalul de nou-născuți. /Agerpres/
Acest articol a fost citit de 1861 ori.
|