|
Expunerea la radiațiile ultraviolete influențează riscul cancerului renal |
|
|
|
31 Octombrie 2006 |
Expunerea insuficientă la radiațiile
ultraviolete tip B (UVB) crește riscul apariției cancerului la rinichi, susține
un raport apărut recent în versiunea on-line a revistei International Journal of Cancer. Rezultatele studiului sugerează că
vitamina D ne protejează de cancerul renal, iar persoanele cu un nivel mai
scăzut ar beneficia de suplimentarea acestei substanțe.
„Este o
nouă avansare majoră în ceea ce putem face pentru a preveni o boală gravă care
atrage după sine durere, operații și moarte prematură”, a declarat pentru Reuters Health Dr. F. Cedric Garland de
la University of California, San Diego.
Studiile epidemiologice anterioare au
sugerat că și regimul alimentar joacă un anumit rol în dezvoltarea neoplasmului
renal, dar până acum nici o analiză nu a fost efectuată pe plan global care să
stabilească vreo legătură între radiațiile UVB și cancerul la rinichi.
Dr. Garland și colegii lui au folosit
metoda regresiei multiple pentru a evalua contribuția independentă a iradiației
UVB, procentului total al timpului noros și consumului total al caloriilor de
origine animală la incidența cancerului renal ajustată în funcție de vârstă.
Iradierea UVB la nivelurile înalte ale
atmosferei, bazată pe latitudine, a fost invers proporțională cu incidența
cancerului renal atât la femei cât și la bărbați, iar frecvența crescută a
perioadelor înnorate a fost asociată cu creșterea riscului de cancer renal,
relatează cercetătorii.
Un consum crescut de calorii de origine
animală de asemenea a fost asociat cu o incidență mai crescută a neoplaziei
renale la ambele sexe, apare în raport.
„Aceste aspecte geografice susțin
teoria că o sintetizare mai intensă a vitaminei D la nivelul tegumentelor poate
fi responsabilă pentru diferența ratelor de incidență”, sună concluzia
cercetătorilor. „Asocierea iradiației UVB cu un risc mai redus al cancerului
renal corespunde rezultatelor unui studiu caz-control anterior în care s-a
găsit că nivelul înlat al 1,25-dihidroxi-colecalciferolului etse asociat
cu un risc mai scăzut al cancerului la rinichi.”
„Acest risc poate fi redus în mod
substanțial prin menținerea nivelului seric al 1,25-dihidroxi-colecalciferolului
la cel puțin 50 ng-ml la toți pacienții”, a declarat Dr. Garland pentru Reuters
Health. „Nivelurile serice ar trebui determinate în perioada ianuarie-februarie
pe emisfera nordică, când nivelurile de 1,25-dihidroxi-colecalciferol sunt în
general scăzute”, a mai adăugat medicul. „Acest lucru ar trebui efectuat în
fiecare 5 ani la fiecare pacient, începând cu vârsta de 5 ani.”
„Reducerea riscului de cancer la
rinichi cu ajutorul vitaminei D este la fel de eficientă ca și reducerea
riscului bolii coronariene prin tratamentul hipertensiunii, hiperlipidemiei și
obezității”, a explicat Dr. Garland.
„Studiile epidemiologice luate în
ansamblu indică faptul că vitamina D este eficientă în reducerea incidenței în
cazul aproape toate formele de cancer”, sună concluzia doctorului Garland.
„Bineînțeles, la toți pacienții cu cancer ar trebui măsurat nivelul seric al 25-hidroxivitaminei
D în momentul diagnosticului, iar cei cu un nivel seric mai mic decât 50 ng/ml
ar trebui să primească 2000 UI de vitamina D3 pe zi în cadrul terapiei standard
pentru a reduce riscul de recurență.”
Int J Cancer 2006;119:2705-2709.
Acest articol a fost citit de 1956 ori.
|