|
Efectele nocive ale sării, confirmate de oamenii de știință finlandezi |
|
|
|
16 Noiembrie 2006 |
Sărați-vă mai puțin mâncarea și veți trăi mai...
ușurei și mai mult - aceasta este concluzia studiilor unor cercetători de la
Universitatea din Helsinki și din Kuopio, date publicității în revista
științifică Progress in Cardiovascular
Diseases. Oamenii de știință finlandezi notează că o reducere cu 30-35 la
sută a consumului de sare în țara lor, în cursul ultimilor 30 de ani,
a contribuit în mare măsură la scăderea cu peste 75
la sută a mortalității cardiovasculare la persoanele cu vârste sub 65 de ani,
potrivit ultimului număr al săptămânalului francez Le Point.
În paralel, speranța de viață a
finlandezilor a crescut cu 6-7 ani. Pentru autori, acest beneficiu impresionant
s-ar datora, în principal, scăderii cu mai bine de un punct a presiunii
arteriale medii a populației.
În același timp, în Statele Unite ale
Americii, unde consumul de sare a crescut cu peste 50 la sută între mijlocul
anilor '80 și sfârșitul anilor '90, au sporit necontenit ravagiile obezității.
Aceasta deoarece sarea provoacă sete, iar americanii preferă băuturile cu un
conținut bogat de zahăr. Autorii estimează "câștigul" energetic net
zilnic la 278 de kilocalorii, iar timpul de mers suplimentar necesar eliminării
acestuia la o oră și zece minute, conchide revista pariziană. (Rompres)
Acest articol a fost citit de 1779 ori.
|