|
Efecte benefice ale vinului roșu, chiar și în cantități reduse |
|
|
|
09 Iunie 2008 |
O substanță naturală din vinul roșu,
resveratrolul, pare să aibă, consumată în cantități reduse, efecte benefice
pentru inimă similare celor ale unui regim alimentar, potrivit unui studiu
internațional publicat în PLoS, un ziar specializat online. Mai multe studii pe
șoareci au arătat deja efectele pozitive pentru unele tipuri de cancer (în
special de prostată) a ingestiei de
resveratrol, însă într-o cantitate care echivala
cu o sticlă de vin pe zi pentru un om. Or, consumul de vin nu ar trebui să
depășească trei pahare pe zi pentru un bărbat și două pentru o femeie, potrivit
Organizației mondiale a sănătății. Un consum excesiv este legat de creșterea
riscului îmbolnăvirii de cancer.
Cercetătorii au strecurat în hrana șoarecilor de vârstă medie doze reduse de
resveratrol, care se găsește, de asemenea, în struguri și în rodii
. Ei au
constatat că acest agent, ale cărui efecte sunt comparabile cu o restricție
alimentară (20-30% mai puține calorii decât pentru un regim obișnuit), are o
influență asupra mecanismelor genetice ale îmbătrânirii și ar putea conferi o
protecție specială inimii.
"Resveratrolul este activ în doze mult mai mici decât se credea, iar
efectul său seamănă cu cel al unei restricții calorice la nivel de expresie
genetică", a indicat Tomas Prolla, profesor de genetică la Universitatea
Madison (Wisconsin, SUA) și unul dintre autorii studiului.
Pentru aceștia, un pahar de vin sau suplimente alimentare care conțin aceleași
doze de resveratrol par să joace deci "un rol important în frânarea
îmbătrânirii cardiace". /Rompres/
Acest articol a fost citit de 2264 ori.
|