|
Două pahare de vin pe zi le ajută pe femei să lupte împotriva obezității |
|
|
|
11 Martie 2010 |
Femeile care beau două pahare de vin, bere sau băuturi spirtoase pe zi sunt mai puțin supuse riscului de la lua în greutate decât cele care nu beau deloc. Cercetători de la Brigham and Women's Hospital din Boston (Statele Unite, nord-est) au desfășurat un studiu pe 19.000 de femei din America care nu aveau probleme de greutate, de peste 39 de ani, pe care le-au întrebat câte pahare de alcool consumă zilnic. Le-au urmărit aproape 13 ani. În cadrul
acestui eșantion, cel mai mare grup - 7.346 persoane - a fost format din femei care nu beau deloc alcool, potrivit acestui studiu publicat luni în Archives of Internal Medicine, publicație a Asociației medicale americane.
Al doilea grup ca mărime (6.312 femei, aproape o treime din total) a cuprins femei care au spus că beau echivalentul unei treimi pahar de vin, bere sau alt alcool pe zi, în timp ce 20% au spus că beau echivalentul unui pahar, 6%, a două pahare și 3%, peste două pahare
. Paharul de alcool considerat standard în SUA, fie că este unul de vin (15 cl), de bere (35 cl) sau o doză de 43 ml de alcool tare, conține aceeași cantitate de alcool - 14 gr.
În timpul celor 13 ani, femeile care nu beau deloc au luat cel mai mult în greutate, iar cele care beau echivalentul a două pahare pe zi au rezistat cel mai bine la surplusul de kilograme. Cea mai potrivită băutură împotriva kilogramelor s-a dovedit vinul roșu, dar toate tipurile de alcool consumate - vin alb, bere sau băuturi spirtoase - au arătat aceeași 'asociere inversă între consumul de alcool și riscul creșterii în greutate sau al obezității', potrivit studiului.
Autorii lui se abțin totuși să recomande consumul de alcool ca mijloc de luptă împotriva obezității, din cauza problemelor medicale și psiho-sociologice asociate alcoolului./Agerpres/
Acest articol a fost citit de 1531 ori.
|