|
Depresia la femei poate fi favorizată și de o alimentație incorectă |
|
|
|
28 Ianuarie 2010 |
Cercetători australieni de la Universitatea din Melbourne susțin că starea depresivă la femei poate fi favorizată și de o alimentație incorectă. Potrivit autorului studiului, dr. Felice Jacka, stările emoționale oscilante sunt mult mai frecvente la femeile care consumă alimente bogate în grăsimi și zahăr. 'Putem susține cu încredere că, indiferent de vârstă, femeile trebuie să urmeze un regim bazat pe legume, fructe, cereale, lactate, brânzeturi fermentate și
chefir, cu conținut redus de grăsimi', a subliniat dr. Felice Jacka. 'Totodată, să nu uităm că uneori trebuie să ne și răsfățăm cu dulciuri și să fim foarte bune prietene cu sportul', a adăugat dr. Jacka.
Studiul, care a durat zece ani, a fost efectuat pe un eșantion de peste o mie de femei, cu vârste cuprinse între 20 și 93 de ani
. În timpul studiului, s-a ținut cont de ce efecte au asupra stărilor emoționale ale femeilor factori precum greutatea corpului, starea socială, situația financiara, activitatea fizică, obiceiurile proaste și vârsta.
În concluzie doar alimentația a avut efecte semnificative asupra stărilor emoționale ale persoanelor care au participat la studiu. În urma acestor cercetări și teste psihologice, s-a stabilit ca așa-zisa 'dietă occidentala', care include hamburgeri, pâine albă, pizza, chipsuri, băuturi carbogazoase, lactate, bere și zahăr duc în peste 50% din cazuri la apariția stărilor de anxietate și depresie. În schimb, femeile care țin 'regimul australian', bazat pe fructe și legume, carne de vită, oaie, pește și cereale, suferă mai rar de dereglări psihice. /Agerpres/
Acest articol a fost citit de 1249 ori.
|