|
Copiii mici nu au o alimentație echilibrată |
|
|
|
13 Mai 2008 |
În societatea actuală obsedată de sănătate,
părinții se simt obligați să-și alimenteze copiii pe baza unor diete care
constă în fructe bogate în fibre și legume. Se pare însă că micuții, cel puțin,
mănâncă prea multe fructe și legume, consideră experții, care avertizează că
prea multe fibre și prea puține grăsimi pot duce la deficiențe în materie de
vitamine și stopează creșterea copiilor cu vârste sub cinci ani.
Cercetătorii au explicat că acest segment de
vârstă are alte cerințe în materie de dietă, iar organismele copiilor în
dezvoltare nu pot să facă față cantităților mari de legume și fructe.
Sfatul experților urmează unui studiu
care a vizat meniurile creșelor din Marea Britanie, ale cărui rezultate au
arătat că majoritatea servea porții prea mici. Numai 30% dintre ele furnizau
mâncăruri cu suficiente calorii
. "Ne așteptam ca studiul să arate că li se
servesc copiilor alimente prea bogate în calorii, grăsimi, grăsimi saturate și
sare și sărace în legume și fructe. În schimb, am descoperit că majoritatea
creșelor trecuseră la cealaltă extremă, furnizând alimente sărace în calorii și
grăsimi saturate și bogate în fructe și legume. Ca urmare, copiii riscă să
dezvolte deficiențe nutriționale", a declarat Sarah Almond, dietetician
pediatric de la Universitatea Brighton.
Potrivit acesteia, copiii au nevoie de
alimente bogate în energie, adunate din mai multe mese și gustări împărțite pe
tot parcursul zilei. Prea multe fructe bogate în fibre și legume pot inhiba
abilitatea organismului de a absorbi alte substanțe necesare, printre care
minerale importante precum fier, esențial pentru creștere, precum și pentru
sănătatea sângelui și a sistemului imunitar. De asemenea, mâncând fibre, copiii
se satură repede, astfel că nu mai pot să aibă acces la caloriile necesare
pentru creștere. /Rompres/
Acest articol a fost citit de 1851 ori.
|