|
Consumul zilnic de carne duce, cu timpul, la creșterea greutății |
|
|
|
30 Iulie 2010 |
Consumul zilnic de carne duce, cu timpul, la creșterea greutății, arată un studiu ce va apărea în august în 'American Journal of Clinical Nutrition'. 'Creșterea consumului de carne cu 250 g pe zi duce la o creștere a greutății cu 2 kg în cinci ani', precizează autorii studiului. Declanșat în 1992 în cadrul programului Epic (European Prospective Investigation into cancer), care analizează legătura între alimentație și cancer, studiul s-a desfășurat pe 400 000 de
europeni din zece țări (Franța, Danemarca, Suedia, Spania, Olanda, Germania, Marea Britanie, Italia, Norvegia, Grecia). Cercetarea demonstrează că îngrășarea este independentă de 'aporturile calorice sau de activitatea fizică', că afectează atât femeile, cât și bărbații
. 'În termeni de sănătate publică, este clar că trebuie redus consumul de carne', spune autorul studiului, care nu face diferențe între tipurile de carne. Toate felurile de carne sunt implicate : pasăre, vacă, miel, porc și mezeluri.
'Cea mai mare creștere în greutate s-a constatat la persoanele care erau la început cele mai slabe. Problema este că studiul s-a bazat pe greutatea declarată de fiecare, și nu pe măsurarea făcută de autori. Se știe că persoanele supraponderale au tendința să spună că au mai puțin, lucru care poate afecta rezultatele', arată un medic nutriționist./Agerpres/
Acest articol a fost citit de 675 ori.
|