|
Consumul excesiv de cola ar putea afecta calitatea spermei |
|
|
|
14 Aprilie 2010 |
Consumul excesiv de cola ar putea afecta calitatea spermei, potrivit unui studiu efectuat de Rigshospitalet din Copenhaga. Studiul, apărut în American Journal of Epidemiology, s-a desfășurat pe 2.500 bărbați care s-au prezentat la un control medical în cadrul serviciului militar. În medie, bărbații care beau cel puțin un litru de cola pe zi aveau o cantitate de spermatozoizi pe mililitru de spermă mai mică cu 30%. Bărbații care au o cantitate mai mică de spermă
prezintă, logic, risc crescut de sterlilitate. Bărbații care nu beau cola aveau o spermă de calitate mai bună, cu circa 50 milioane de spermatozoizi/ml, în timp ce 93 care beau peste un litru pe zi n-aveau decât 35 milioane.
Ipoteza conform căreia scăderea cantității de spermă s-ar datora cafeinei a fost infirmată de oamenii de știință, deoarece cafeaua, care conține mari cantități din acest alcaloid, nu are același efect asupra spermei bărbaților testați. Prin urmare, alte ingrediente din cola ar fi implicate, printre care chiar modul de viață al marilor consumatori. Aceștia au tendința să mănânce mai des la fast-food decât consumatorii moderați și mănâncă mai puține fructe și legume. Din acest motiv, oamenii de știință nu pot afirma cu certitudine că scăderea calității spermei se datorează consumului de cola: este implicată probabil alimentația nesănătoasă și doar cercetări ulterioare ar putea confirma sau infirma ipotezele lansate. /Agerpres/
Acest articol a fost citit de 1494 ori.
|