Miercuri, 23 Mai 2012
Prima pagină | Despre site | Forum | Contact
Consumul de migdale, nuci și alune determină o ameliorare a colesterolului Listeaza E-mail
16 Mai 2010
nuci.jpgConsumul de nuci, migdale și alune determină o ameliorare a nivelului colesterolului, potrivit rezultatelor preliminare a 25 de teste clinice. Aceste alimente sunt bogate în proteine vegetale, mai ales acizi grași nesaturați, în fibre, minerale, vitamine și alte elemente ca antioxidanții, precizează autorii studiului apărut luni în Archives of Internal Medicine. 'Consumul acestor fructe face obiectul cercetărilor datorită capacității lor de a scădea colesterolul sanguin și reduce astfel riscul de boli cardiovasculare', explică doctorul Joan Sabate de la Universitatea Loma Linda din California. Ea a analizat rezultatele celor 25 de teste clinice, care au implicat consumul acestor alimente, desfășurate în șapte țări și la care au participat 583 persoane cu niveluri scăzute sau ridicate ale colesterolului. În cadrul testelor, au fost comparate datele strânse de la un grup de persoane care nu au consumat alimentele respective și de la altul, care consumase diferite cantități de nuci, migdale și alte produse echivalente . Nimeni nu lua medicamente împotriva colesterolului.

Participanții la studiu au consumat în medie 67 g de migdale, nuci sau alte fructe cu coajă tare pe zi, ceea ce a determinat o scădere medie cu 5,1% a nivelului total de colesterol. Trigliceridele, grăsimile care circulă în sânge și provin mai ales din asimilarea corpilor grași, a zaharurilor și a alcoolului, au scăzut cu 10,2% la persoanele care aveau niveluri ridicate (cel puțin 150 mg/dl), dar cu mai puțin la cele cu niveluri mai mici.

'Cel mai puternic efect al consumului de migdale, nuci și alune a fost observat la persoanele care aveau un nivel ridicat al colesterolului rău (colesterolul LDL - lipoproteine de mică densitate), un indice de masă corporală scăzut și un regim alimentar occidental', spun autorii studiului. Se recomandă astfel 'includerea acestor alimente în regimuri alimentare terapeutice pentru ameliorarea nivelului de colesterol, pentru că pot reduce riscul de boli cardiace', încheie ei.

Acest articol a fost citit de 1291 ori.

Comenteaza articolul
Nume:
Titlu:
Comentariu:

Cod:* Code


Fii primul care comenteaza articolul
 
Meniu
Prima pagină
Știri medicale Știri generale Noutăți științifice Sănătate publică
Noutăți farmaceutice
Rezidențiat 2011
Terapii complementare Homeopatie Gemoterapie
Educație medicală
Conferințe EMC
Cursuri EMC
Conferințe internaționale
Examene
Resurse medicale
Lucrări științifice
Legislație medicală
Lista medicamentelor compensate și gratuite
Linkuri
Accesibil utilizatorilor înregistrați

www.postamedicala.ro vă trimite de două ori pe săptămână înștiințare gratuită prin e-mail despre toate noutațile apărute.

Medicamente compensate
Lista medicamentelor compensate din 1 ianuarie 2011(Ordinul CNAS 1103/29.12.2010):
Cartea de oaspeți
Vă invităm să semnați cartea de oaspeți postamedicala.ro

Știri generale
Noutăți științifice
Sănătate publică