|
Consumul de alcool reduce riscul îmbolnăvirii de artrită |
|
|
|
04 August 2010 |
Consumul frecvent de alcool reduce riscul de îmbolnăvire și severitatea manifestării artritei reumatoide, o maladie extrem de dureroasă care afectează articulațiile și poate apărea la orice vârstă. O echipă de cercetători de la Sheffield University a descoperit faptul că pacienții suferind de artrită reumatoidă care susțin că au consumat alcool de peste 10 ori în ultima lună, au articulațiile mai puțin afectate de boală, fiind mai puțin inflamate, mai puțin
dureroase și mai puțin umflate decât la pacienții care nu consumă alcool.
Explicația ar putea fi dată de faptul că alcoolul, consumat frecvent, reduce capacitatea de răspuns a sistemului imunitar al organismului, iar artrita reumatoidă este o boală auto-imună, sistemul imunitar atacând organismul, în timp ce tratamentele medicale actuale vizează doar ameliorarea simptomelor și nu eliminarea cauzelor
. De asemenea, cercetătorii au descoperit că persoanele care consumă alcool în cel puțin zece zile dintr-o lună, întâmpină un nivel de risc de patru ori mai mic în ceea ce privește îmbolnăvirea de artrită, decât cei care nu beau deloc.
Concluziile acestui studiu au fost publicate în ultimul număr al revistei Rheumatology sub coordonarea lui James Maxwell, doctor în reumatologie la Sheffield University./Agerpres/
Acest articol a fost citit de 542 ori.
|