|
Consumul a trei cafele pe zi reduce riscul de cancer ovarian |
|
|
|
04 Februarie 2008 |
Trei cești de cafea pe zi pot reduce riscul
apariției unor forme de cancer ovarian, conform unui studiu realizat de
cercetători americani. Conform acestui studiu cofeina reduce cu o cincime
riscul de cancer ovarian. Acest risc este chiar și mai redus la femeile care nu
iau anticoncepționale, se mai precizează în acest studiu. Acestea sunt
concluziile unui studiu realizat de oameni de știință
americani privind relația dintre stilul de viață
și sănătate realizat asupra a 122.000 de asistente medicale. În cadrul acestui
studiu realizat între 1976 și 2004, Dr Shelley Tworoger de la Harvard Medical
School, a comparat dietele a 80.000 dintre aceste femei cu gradul de incidență
în rândul lor al cancerului ovarian
. În această perioadă 737 dintre asistente
s-au îmbolnăvit de această formă de cancer. Femeile care au consumat cel puțin
trei cești de cafea pe zi au întâmpinat un risc cu 20% mai redus de îmbolnăvire
de cancer ovarian decât cele care nu consumau cafea. În rândul femeilor care
consumau și cafea dar nu luau medicamente anticoncepționale s-a înregistrat o
scădere cu 35% a riscului de cancer ovarian. Motivul pentru care cofeina are un
astfel de efect împotriva cancerului nu este încă cunoscut, urmând să se
realizeze și alte studii în domeniu. /Rompres/
Acest articol a fost citit de 1974 ori.
|